آرشیو شنبه ۲۵ امرداد ۱۳۹۹، شماره ۲۲۵۳۸
جامعه
۱۰

استاندار تهران خبر داد: تمدید لغو طرح ترافیک و دورکاری کارمندان تا پایان مرداد

استاندار تهران با اشاره به لغو طرح ترافیک تا پایان مردادماه از تمدید محدودیت ها و دورکاری کارکنان دستگاه های اجرایی استان تهران تا پایان مرداد خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران، انوشیروان محسنی بندپی با اشاره به وضعیت استان تهران در زمینه کرونا اظهار داشت: طرح ترافیک در پایتخت تا پایان مردادماه به حالت تعلیق درآمده و بقیه محدودیت ‍ ها همچون هفته های گذشته پابرجاست.

محسنی بندپی ادامه داد: با توجه به شکننده و ناپایدار بودن شرایط استان تهران به لحاظ بیماری کرونا مقرر شد تمام محدودیت ها از جمله دورکاری یک سوم کارکنان دستگاه های اجرایی در استان تهران تا پایان مردادماه تمدید شود. وی افزود: به منظور حفظ سلامت شهروندان استخرهای سرپوشیده، سالن های بدنسازی، ورزش های پربرخورد همچنان تعطیل است و ممنوعیت برگزاری مراسم و اجتماعات بالای 10 نفر تا پایان مرداد استمرار دارد.

لغو طرح ترافیک تاثیر چندانی نداشته است

رئیس ستاد عملیات مدیریت کرونا در کلانشهر تهران نیز با اشاره به تمدید محدودیت های کرونایی تا پایان مرداد، ضمن تقدیر از همکاری شهرداری تهران در لغو طرح ترافیک و استمرار اعمال محدودیت، یادآور شد: براساس نتایج بررسی مشترک با شهرداری تهران، آمار روزهای گذشته نشان می دهد که لغو طرح ترافیک بر میزان استفاده از حمل ونقل عمومی تغییر چندانی نگذاشته و لغو طرح ترافیک در مدیریت کاهش سفرهای درون شهری در تهران تاثیرگذار نبوده است. به گزارش خبرگزاری فارس، علیرضا زالی گفت: بیشترین میزان اثرگذاری در کاهش ابتلا و بستری، ناشی از استفاده منظم تر شهروندان از ماسک و افزایش رعایت پروتکل های بهداشتی و چرخشی شدن کارکنان بوده است که اثر خوبی نیز در بحث ترافیکی ایجاد کرده است.

وی افزود: بررسی ها نشان داده است در اولین روز اجرای طرح چرخش کارمندی 53 درصد ترافیک تهران سبک تر شد که این الگوی جدید استفاده از ظرفیت دورکاری کارمندان می تواند یکی از راهبردهای بسیار خوب و مناسب در مجموعه مداخلات شهری در نبرد با کرونا باشد.