آرشیو سه‌شنبه ۲۵‌شهریور ۱۳۹۹، شماره ۷۴۴۴
حوادث
۱۲

اخبار

کلاهبرداری با نشان انجمن نابینایان ایران

گروه حوادث/ انجمن نابینایان ایران با صدور اطلاعیه ای از سوءاستفاده برخی افراد سودجو از نشان عصای سفید برای فروش چای و عسل خبر داد.

به گزارش میزان، بر اساس اعلام انجمن نابینایان ایران، به تازگی افرادی سودجو به نام انجمن نابینایان ایران اقدام به فروش محصولات غذایی از جمله عسل و چای کرده اند و مدعی هستند که عواید حاصل از این کار را به نابینایان و اعضای تحت پوشش انجمن نابینایان ایران اختصاص می دهند.

در این اطلاعیه آمده است: انجمن نابینایان ایران نسبت به اخاذی از مردم ایران تحت عناوین یاد شده هیچ مسئولیتی را نمی پذیرد.

 برای انجمن نابینایان ایران و با انجام تحقیقات میدانی به اثبات رسیده که ادعای این شرکت ها و مجموعه ها مبنی بر ایجاد شغل برای نابینایان کاملا بی پایه و اساس و کذب بوده و این شرکت ها که اغلب شرکت هایی خصوصی هستند سعی دارند تا با استفاده از نشان عصای سفید و نابینایان ضمن تحریک عواطف و احساسات مردم نوعدوست ایران به مقاصد سودجویانه خود برسند.

دستگیری جاعل مدارک تحصیلی

گروه حوادث/  جاعل حرفه ای مدارک تحصیلی در پایتخت توسط ماموران پایگاه هشتم پلیس امنیت عمومی شناسایی و بازداشت شد.

به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، با دریافت خبری مبنی بر اینکه فردی در یکی از واحدهای مسکونی حوالی میدان انقلاب در قبال دریافت مبالغ هنگفتی از مشتریان خود مدارک تحصیلی در همه مقاطع جعل می کند بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پایگاه هشتم پلیس امنیت عمومی تهران قرار گرفت و ماموران پس از انجام تحقیقات و تایید صحت خبر موضوع را با مرجع قضایی مطرح و پس از دریافت مجوز متهم را دستگیر کردند و به پایگاه هشتم پلیس امنیت عمومی انتقال دادند.

متهم در همان بازجویی اولیه با اعتراف به جرم خود و پس از تشکیل پرونده و انجام تحقیقات تکمیلی به مراجع قضایی معرفی شد.

تحقیقات پلیس در خصوص شناسایی و دستگیری افرادی که در این موضوع مشارکت داشته اند، ادامه دارد.