آرشیو سه‌شنبه ۲۵‌شهریور ۱۳۹۹، شماره ۵۷۵۶
فرهنگ: سینمای جهان
۱۲
جدول گیشه نمایش

سفر نولان به تونل زمان

منبع: ورایتی

«انگاره» در دومین هفته اکران عمومی در سینماهای آمریکای شمالی، توانست برای دومین هفته متوالی صدرنشین جدول هفتگی گیشه نمایش شود. این درام علمی - تخیلی دلهره آور که با لحن و حال و هوایی جاسوسی تولید شده، با فروش اندک هفت میلیون دلاری این مقام را از آن خود کرد. تعداد 2900 سالن سینما در سراسر آمریکا و کانادا این فیلم را نمایش می دهند. طی هفته ای که گذشت، تعداد بیشتری سالن سینما در شهرهای بزرگ آمریکا بازگشایی شد. فروش کلی انگاره در 10 روز اول نمایش به حدود 30 میلیون دلار رسیده است.

فیلم هفته قبل با افتتاحیه ای 23 میلیون دلاری، اکران عمومی اش را آغاز کرد. البته فروش انگاره در سینماهای بقیه کشورهای دنیا بهتر بوده و توانسته 177 میلیون دلار فروش کند. بهترین فروش را در کشورهای خارجی، چین داشته است. استقبال تماشاگران این کشور آسیایی از تازه ترین ساخته کریستوفر نولان، بیش از 50 میلیون دلار بوده است.

فروش جهانی 207 میلیون دلاری انگاره، هنوز نتوانسته رضایت خاطر تهیه کنندگانش در شرکت برادران وارنر را فراهم کند. مدیران برادران وارنر برای این اکشن علمی تخیلی عجیب و غریب، 200 میلیون دلار هزینه صرف کرده اند.

با این حال، تحلیلگران اقتصادی سینما پیش بینی فروش کلی جهانی 300 تا 350 میلیون دلاری برای انگاره می کنند. با چنین رقم فروشی، فیلم می تواند ادعا کند اثری موفق و پرفروش بوده است.

جان دیوید واشنگتن سیاهپوست و نه چندان آشنا، نقش اصلی انگاره را بازی کرده است. رابرت پاتینسون که این روزها به عنوان بتمن جدید سینما شناخته می شود، در کنار مایکل کین، کنت برانا و دیمپل کاپادیای هندی دیگر نقش های مهم فیلم را به عهده دارند.

داستان فیلم که از یک دهه قبل در ذهن نولان بوده، درباره سفر به تونل زمان و تغییرات زمانی و مکانی است. یک مامور مخفی (واشنگتن) باید با سفر در تونل زمان، تلاش کند نگذارد جنگ جهانی دوم به وقوع بپیوندد.