آرشیو چهارشنبه ۲ مهر ۱۳۹۹، شماره ۲۲۵۷۰
اخبار کشور
۱۱

فرمانده مرزبانی: مرزهای کشور هوشمند می شود

فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: هوشمندسازی، اولویت مرزبانی است و تلاش می شود از ظرفیت های الکترونیکی، اپتیکی و تجهیزات و فناوری های نوین نظیر پهپادها و هلی شاتها برای تصویربرداری از مرزها با دوربین های پیشرفته استفاده کنیم.

سرتیپ احمدعلی گودرزی، افزود: با هوشمندسازی، سربازان کمتر و پایش تصویری مرز بیشتر می شود از این رو سیستمی در مرزها در حال پیاده سازی است که ذخایر اطلاعاتی برای تامین امنیت مرزها را تامین می کند.

او اضافه کرد: خراسان رضوی از وضعیت ویژه ای در حوزه مرزها برخوردار است و به این دلیل مهم تلاش می کنیم همه اقدامات پایلوت در هوشمندسازی را در این استان اجرایی کنیم.

وی با تاکید بر اینکه مرز ها باید از هر گونه تجاوز ایمن بماند ادامه داد: خوشبختانه با کشورهای همسایه تعاملات خوبی داریم و اختلافات جزئی نیز در حال حل شدن است و کشورهای مقابل نیز برای حل این اختلافات جزئی اعلام آمادگی کرده اند.

فرمانده مرزبانی ناجا گفت: استکبار و دشمنان نظام همواره از طریق قاچاق مواد مخدر تا قاچاق انسان به فکر فتنه انگیزی در ایران هستند و با قاچاق مواد مخدر، ورود سلاح به کشور برای جنگهای خیابانی و ایجاد ناامنی، قاچاق کالا و بیکاری جوانان این مرز و بوم می کوشد امنیت کشور را متزلزل کند.