آرشیو پنجشنبه ۳ مهر ۱۳۹۹، شماره ۲۲۵۷۱
صفحه آخر (جهان)
۱۲

مادورو علیه شرارت های «سیا» در ونزوئلا یگان کماندویی تشکیل داد

«نیکولاس مادورو» با انتقاد از سیاست های مداخله جویانه آمریکا در امور داخلی ونزوئلا، از تشکیل یگان کماندویی ویژه برای مقابله با اقدامات خرابکارانه آمریکا در ونزوئلا خبر داد.

رئیس جمهور ونزوئلا روز سه شنبه طی یک نطق تلویزویونی، با انتقاد شدید از سیاست های مداخله جویانه واشنگتن در این کشورگفت:«دولت آمریکا از سازمان جاسوسی «سیا» برای انجام عملیات تروریستی در ونزوئلا استفاده می کند. آنها به سیا چراغ سبز نشان داده اند تا توسط عناصر خود، عملیات تروریستی و مخفیانه علیه اهداف نفتی، برق، نظامی و انتخاباتی انجام دهد و دست به دیگر اقدامات مخفی کثیف بزند».

اشاره مادورو به دستگیری یک جاسوس آمریکایی و عضو سابق تفنگداران آمریکایی در هفته گذشته است که قصد بمب گذاری در شبکه برق و پالایشگاه های ونزوئلا را داشت.

 رئیس جمهور ونزوئلا در همین زمینه و برای مقابله با حملات احتمالی از سوی آمریکا ، از تشکیل یگان تکاوری عملیات ویژه خبر داد.  

مادورو گفت: یگان مذکور قادر به جابه جایی و اقدام در 24 ساعت شبانه روز در سراسر ونزوئلا است.

رئیس جمهور ونزوئلا همچنین، دور جدید تحریم های دولت آمریکا علیه مقامات کاراکاس را اقدامی مافیایی توصیف کرد و افزود، تحریم ها علیه شخصیت های ونزوئلایی باج خواهی و ستم از سوی نه یک حکومت محترم، بلکه از سوی یک گروه مافیایی است.

بخش کنترل دارایی های وزارت خزانه داری آمریکا روز سه شنبه پنج مقام ونزوئلایی را تحریم کرده است.