آرشیو شنبه ۵ مهر ۱۳۹۹، شماره ۵۷۶۵
صفحه آخر
۲۰
مقطع حساس کنونی

شیرینی زیبا و خوشمزه چگونه درست شد؟

امید مهدی نژاد (طنزنویس)

 مرد تنبل و بی عاری که اوقات کار خود را به دورکاری و گشت وگذار در کانال های خبری و پیج های پرطرفدار می گذراند، روزی پس از دیدن تعدادی از پیج های پرطرفدار رو به همسرش کرد و گفت: من واقعا نمی فهمم. همه خانم ها در پیج های در خانه بمانیم و با هم در قرنطینه و زنان موفق و خانم های قری و... مشغول درست کردن شیرینی های زیبا و خوشمزه برای همسر و خانواده و دوستان خود هستند، اما تو یک دانه از اینها را برای من درست نمی کنی که دلم خوش باشد و با هم قرنطینه را شیرین کام به سرانجام برسانیم.

همسر مرد گفت: وقتی چیزی در خانه نداریم، چطور شیرینی خوشمزه درست کنم؟ مرد گفت: به جای این که بهانه بیاوری هرچیز که می خواهی بگو تا خودم تهیه کنم. زن گفت: تخم مرغ.

مرد گفت: مرغداری ها جوجه های یکروزه را معدوم کرده اند و تخم مرغ گران شده است. فعلا یک شیرینی بدون تخم مرغ درست کن.

 زن گفت: کره. مرد گفت: کره یک کالای استراتژیک است که از خارج وارد می شود و برای تقویت ارز داخلی بهتر است فعلا نخوریم.

 زن گفت: وانیل. مرد گفت: وانیل های موجود در بازار فقط اسانس است و وانیل واقعی نیست. زن گفت: شکر. مرد گفت: شکر هم نداریم؟ زن گفت: نه.

مرد گفت: بدون شکر درست کن. زن گفت: پودر کاکائو. مرد گفت: ضرر دارد. زن گفت: باشد. وی سپس با آرد خالی یک شیرینی درست کرد و جلوی مرد گذاشت. مرد یک تکه از شیرینی آرد خالی را خورد و گفت: من واقعا نمی فهمم، این زنان و مردان موفق و قری چطور این شیرینی ها را خالی خالی می خورند.

وی سپس از همسرش درخواست پنیر و سبزی کرد و نان و پنیر و سبزی مفصلی خورد و به ادامه گشت وگذار در پیج های پرطرفدار مشغول شد.