آرشیو یکشنبه ۶ مهر ۱۳۹۹، شماره ۲۲۵۷۳
اخبار کشور
۹

نخستین شمش فوق سنگین فولاد کشور در اسفراین تولید شد

مدیر تولید ذوب مجتمع صنعتی فولاد آلیاژی اسفراین اعلام کرد: با تولید شمش 110 تنی، نخستین شمش فولادی فوق سنگین کشور در این مجتمع تولید و نیاز صنایع بزرگ کشور به واردات این محصول راهبردی برطرف شد.

محمود نظام دوست اظهار داشت: تولید این محصول با به کارگیری دانش روز فولادسازی و تکیه بر توان علمی و تجربی کارشناسان توانمند و مجرب داخلی با موفقیت انجام شد.

وی افزود: با توجه به وزن بالای محصول نهایی، شمش اولیه برای تولید این محصول 110 تن انتخاب شده که از لحاظ وزنی این شمش بزرگترین شمش آلیاژی تولید شده در تاریخ فولادسازی کشور است.

نظام دوست افزود: کلیه مراحل ساخت و طراحی قالب چدنی توسط کارشناسان و مهندسان توانمند این مجتمع صنعتی فولاد آلیاژی اسفراین انجام شده است.

وی گفت: تولید این شمش، نیاز صنایع بزرگ کشور به واردات محصولات راهبردی در صنایع مختلف خصوصا در شرایط تحریم موجود، را برطرف کرده و از خروج مقدار قابل توجهی ارز از کشور جلوگیری خواهد کرد.

مجتمع صنعتی فولاد اسفراین از شرکت های زیر پوشش سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و بزرگترین تولید کننده قطعات و مقاطع فولاد آلیاژی در خاورمیانه است که امکان ساخت بیش از 140 گرید فولاد آلیاژی را دارد.