آرشیو چهارشنبه ۹ مهر ۱۳۹۹، شماره ۵۷۶۹
حوادث
۱۹

انهدام 30 باند سرقت در پاتک پلیس البرز

129 متهم که در قالب 30 باند سرقت کالا و لوازم خانگی فعالیت داشتند، توسط پلیس در استان البرز شناسایی و دستگیر شدند.

 به گزارش جام جم، سردار عباسعلی محمدیان، فرمانده انتظامی استان البرز گفت: در عملیات مشترک پلیس آگاهی و فرماندهی انتظامی کرج در 48 ساعته گذشته 129 متهم در قالب 30 باند سرقت کالا و لوازم خانگی، شناسایی دستگیر شدند. برای دستگیری متهمان چند روز عملیات تعقیب و مراقبت انجام شده بود.

وی ادامه داد: متهمان در قالب 6 باند خانه، خودرو و قطعات و لوازم داخل خودرو، هفت باند سرقت و زورگیری و 9 باند که به وسیله موتورسیکلت، خودرو و پیاده خفتگیری می کردند، فعالیت داشتند.

محمدیان با اشاره به این که متهمان در 6 استان سابقه ارتکاب جرم داشتند، افزود:300 دستگاه گوشی و تبلت و تعدادی تلویزیون و مقادیری طلا به ارزش بیش از هشت میلیارد تومان کشف شد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز البرز هم در حاشیه این طرح گفت: سارقان حرفه ای و مسلح بهای به خطرانداختن امنیت مردم را با جانشان پس می دهند. حسن مددی اظهار کرد: سارقان حرفه ای و مسلح بدانند که از این به بعد با کسانی که با قمه و سلاح سرد و گرم به جان و مال مردم تجاوز می کنند، هیچ چشم پوشی نخواهد شد.

وی با بیان این که اگر نیاز باشد تا محاربه و اعدام سارقان حرفه ای و مسلح نیز پیش خواهیم رفت، افزود: این سارقان مراقب باشند چون اگر بخواهند با گرفتن سلاح گرم و سرد جان، مال و امنیت مردم را به خطر بیندازند و آنها را بترسانند به سمت محاربه پیش رفته اند.