آرشیو سه‌شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۹، شماره ۲۲۵۹۱
صفحه آخر (جهان)
۱۲

پارلمان افغانستان: واشنگتن در پیمان امنیتی با کابل به مردم افغانستان دروغ گفته است

رئیس پارلمان افغانستان اعلام کرد که آمریکا به جای سپردن تجهیزات نظامی به ارتش افغانستان، آنها را تخریب می کند و یا به پاکستان تحویل می دهد.

همزمان با احتمال کاهش نظامیان آمریکایی در افغانستان، آمریکا در حال تخریب تجهیزات نظامی و تحویل بخشی از آن به ارتش پاکستان است. این اقدام با واکنش پارلمان افغانستان مواجه شده است.

به گزارش تسنیم، «میر رحمان رحمانی» رئیس پارلمان افغانستان، با انتقاد از این موضوع در نشست عمومی دیروز، از آمریکا خواست تا در صورت خروج از این کشور، تجهیزات را به ارتش افغانستان تحویل دهد تا نیروهای افغان از آن در مبارزه با تروریسم استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد که آمریکا در پیمان امنیتی کابل-واشنگتن، تعهد کرده است ارتش افغانستان را تجهیز کند.

«غلام حسین ناصری» عضو پارلمان افغانستان نیز گفت: «آمریکا در پیمان امنیتی، به دولت و مردم افغانستان دروغ گفته است که از افغانستان دفاع می کند؛ اگر دروغ نگفته پس حالا چرا پایگاه بگرام را تخریب می کند و تانک های نظامی خود را به پاکستان تحویل می دهد؟» وی افزود که آمریکا باید در برخورد با مردم افغانستان، صادق باشد و از هرگونه توطئه دست بردارد.

پیش از این نیز خبرگزاری فرانسه به نقل از «زاک اسمیت» مسئول تیم تخریب ساختمان ها و تجهیزات نیروهای آمریکایی، گزارش داده بود که نیروهای آمریکایی تمام روز مشغول تخریب هستند. اسمیت گفته بود که ما این کار را تا حدممکن به گونه ای درست انجام می دهیم و هرجایی که سوخت، روغن و یا بطری را می بینیم، آنها را از بین می بریم، تا مطمئن شویم بگرام را طوری که در روزهای اول، به آن وارد شده ایم، همان طور رها می کنیم.

به گفته کارشناسان، آمریکایی ها در آستانه خروج از افغانستان، هیچ چیز با ارزشی را برای این کشور باقی نخواهند گذاشت.