آرشیو پنجشنبه ۱ آبان ۱۳۹۹، شماره ۲۲۵۹۳
اخبار کشور
۱۱

نایب رئیس کمیسیون درمان مجلس: کمبود انسولین قلمی به زودی مرتفع می شود

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: کمبود نوع قلمی انسولین به علت تحریم های ظالمانه کشورهای غربی است و این موضوع به زودی مرتفع می شود.

سید محمد پاک مهر، در گفت و گو  با تسنیم، اظهار داشت: بیماران به اشکال مختلفی از انسولین استفاده می کنند که یکی از آنها به صورت ویال است.

وی افزود: ویال های ‏regular و NPH اشکال جدید داروها هم به صورت پن یا قلم های انسولین است. نمونه بارز این انسولین ها ارقام نوومیکس و نئووراپید و لانتوس است.

نایب رئیس کمیسیون درمان مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به اینکه استفاده به صورت قلم های انسولین برای بیمار بسیار راحت تر است، استقبال از انسولین های قلمی زیاد است.

پاک مهر تصریح کرد: انسولین های قلمی معمولا از کشور هلند وارد می شود و با توجه به تحریم های ظالمانه کشورهای غربی در حال حاضر، نوع قلمی در کشور ما با کمبود مواجه شده است. ولی در انسولین به صورت ویال کمبود نداریم و به اندازه مصرف بیماران دیابتی انسولین در کشور ما تولید می شود.

نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی گفت: با توان دانشمندان ایرانی و تلاش های مجلس و دولت امیدواریم به زودی مشکل انسولین های قلمی نیز در کشور حل شود.