آرشیو پنجشنبه ۸ آبان ۱۳۹۹، شماره ۲۲۵۹۷
صفحه آخر (جهان)
۱۲

کوتاه از سراسر جهان

لبنان

فارس: دست کم سه ماه است که ارتش رژیم صهیونیستی در حالت آماده باش برای دریافت پاسخ از حزب الله قرار دارد. این رژیم تابستان گذشته یکی از نیروهای حزب الله در سوریه را به شهادت رسانده و بر اساس معادله نبردی که جنبش حزب الله ترسیم کرده است، تل آویو می داند که این جنبش قطعا پاسخ خواهد داد.

«بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی، طی بازدید از محل برگزاری رزمایش موسوم به «تیر زهرآگین» در شمال فلسطین اشغالی، طی اظهاراتی که بیان کننده نگرانی شدید تل آویو از واکنش حزب الله است، ادعا کرد: لبنانی ها باید بدانند که مشکل آنها حزب الله است نه اسرائیل؛ اگر حزب الله علیه اسرائیل وارد عمل شود [انتقام بگیرد]، لبنان است که در نهایت بهای آن را پرداخت خواهد کرد.

لیبی

رویترز: «استفانی ویلیامز»، نماینده سازمان ملل در لیبی، گفت که یک تمایل واضح نسبت به برگزاری انتخابات در سریع ترین زمان ممکن وجود دارد... پیش بینی می شود که زمانی برای برگزاری انتخابات مشخص شود.

از سوی دیگر ، نیروهای ارتش لیبی اعلام کردند، 12 جسد از چهار گور جدید در شهر «ترهونه»، که قبلا تحت کنترل شبه نظامیان وابسته به ژنرال «خلیفه حفتر»، فرمانده نیروهای شورشی لیبی بود،کشف شده است. تاکنون در شهر ترهونه 20 گور جمعی پیدا شده است.

ترکیه

ایسنا: دادگاهی در شهر استانبول یک کارمند کنسولگری آمریکا در این شهر را خاطر کمک به کودتاچیان سال 2016 ، به حبس محکوم کرد. آمریکا معمولا پشت کودتا در کشورهای مختلف قرار دارد.

«نظمی جانتورک»، کارمند امنیتی در کنسولگری آمریکا، از سوی دادگاه ترکیه، به پنج سال و دو ماه حبس محکوم شد. جانتورک هنوز دستگیر نشده است و تا پایان فرآیند تجدید نظر، آزاد می ماند.