آرشیو پنجشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۹، شماره ۴۷۸۸
سیاست
۲

دولت

وزارت کشور؛ آماده برگزاری انتخابات الکترونیک در 4 کلانشهر

شیوع کرونا در ایران و نزدیکی به انتخابات ریاست جمهوری 1400 سبب شده تا مساله برگزاری الکترونیکی انتخابات ریاست جمهوری بار دیگر مطرح شود. علی حدادی، سخنگوی کمیسیون شوراها در همین زمینه و در اظهاراتی که تسنیم آن را منتشر کرد، با اشاره به میزان توانایی وزارت کشور برای برگزاری انتخابات الکترونیکی اظهار کرد: «ما برای الکترونیکی شدن انتخابات سال 1400 به سخت افزار و صندوق های رای گیری الکترونیکی نیازمندیم و این در حالی است که وزارت کشور امکانات لازم را برای تمام شعب رای گیری کشور در اختیار ندارد و باید این تجهیزات خریداری شود. توانمندی وزارت کشور برای برگزاری انتخابات به شیوه الکترونیک حدود 10 هزار شعب و به عبارتی در چهار کلانشهر کشور است.» سخنگوی کمیسیون شورا ها و امور داخلی مجلس بیان کرد: «در دوره گذشته انتخابات شورا های تعدادی از شهر های کوچک به صورت الکترونیک برگزار شده است، بنابراین ایرادی در ریل گذاری و قانونگذاری برای برگزاری انتخابات به این شیوه وجود ندارد. مجوز نهایی برای برگزاری انتخابات به شیوه الکترونیک باید توسط شورای نگهبان صادر و بعد از آن باید تجهیزات برگزاری این انتخابات فراهم شود. برگزاری جلسه با شورای نگهبان و اخذ مجوز لازم برای برگزاری انتخابات به شیوه الکترونیکی برعهده وزارت کشور بوده و این امر از حیطه وظایف مجلس خارج است.»

ممنوعیت تجمعات، مراسم و دورهمی ها با جدیت اعمال  شود

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور و فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مبارزه در نشست مشورتی با تعدادی از مدیران و اعضای قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا با تاکید بر اینکه برای قطع زنجیره بیماری کرونا نیازمند به کارگیری همه ابزارها و مکانیسم های قانونی و اخلاقی نظیر غربالگری عمومی، قرنطینه، ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی هستیم، گفت: این امر در گرو هماهنگی و یکدلی همه نهادهای  مرتبط با  بیماری کروناست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، فرمانده قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا در ادامه با اشاره به اینکه باید اثربخشی سیاستگذاری ها و اقدامات اتخاذی در کنترل بیماری کرونا، در عمل دیده شود، تصریح کرد: سیاست های اتخاذی نظیر ممنوعیت تجمعات، مراسم ها و دورهمی ها باید با جدیت اعمال شود و تاثیری مثبت در مهار  بیماری کرونا  داشته  باشد.