آرشیو پنجشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۹، شماره ۲۲۶۷۸
اخبار کشور
۱۱

امیر حاتمی در دیدار رئیس ستاد کل نیروهای مسلح هند: ظرفیت های جغرافیایی ایران و هند نقش مهمی در توسعه روابط دو کشور دارد

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در دیدار با بی پین روات، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح هند با اشاره به نگاه مشترک دو کشور در بسیاری از موضوعات منطقه ای و بین المللی از جمله وجود ظرفیت های جغرافیای دو کشور در دریاها و حاشیه اقیانوس هند، گفت: وجود این ظرفیت ها می تواند نقش مهمی در توسعه روابط دوکشور به ویژه در حوزه های دفاعی و نظامی بین ایران و هند ایجاد کند.

به گزارش فارس به نقل از روابط عمومی وزارت دفاع، امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح که برای دیدار با مقامات سیاسی، دفاعی و نظامی هند در بنگلور حضور دارد با ارتشبد بی پین روات، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح هند دیدار و گفت وگو کرد.

امیر حاتمی در این دیدار با بیان اشتراکات تاریخی و فرهنگی بین دو کشور و نگاه مشترک آنها در بسیاری از موضوعات منطقه ای و بین المللی از جمله وجود ظرفیت های جغرافیای دو کشور در دریاها و حاشیه اقیانوس هند، تصریح کرد: وجود این ظرفیت ها می تواند نقش مهمی در توسعه روابط دوکشور به ویژه در حوزه های دفاعی و نظامی بین ایران و هند ایجاد کند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح هند نیز از حضور هیئت عالی رتبه دفاعی و نظامی جمهوری اسلامی ایران در هند و در مراسم افتتاحیه رسمی این نمایشگاه هوانوردی تشکر و قدردانی کرد و آن را نشانه اراده و توجه دو کشور به توسعه روابط فیمابین دانست.

گفتنی است، امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع ایران در نخستین برنامه سفر به بنگلور هند در مراسم افتتاح نمایشگاه بین المللی صنایع هوایی هند 2021 حضور یافت.