آرشیو چهارشنبه ۱۸ فروردین ۱۴۰۰، شماره ۳۹۷۱
حوادث
۱۰

کلاهبرداری با فروش موبایل قلابی

شرق: دو تبهکار که با فروش تلفن همراه قلابی از هشت نفر کلاهبرداری کرده بودند، دستگیر شدند.

به گزارش خبرنگار ما، تعدادی از شهروندان طی تماس تلفنی با پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران در اظهارات مشابهی اعلام کردند افرادی که دارای لهجه و گویش خاصی هستند، به صورت باندی در محدوده خیابان های جمهوری و حافظ گوشی های تقلبی را به جای گوشی های اصل به افراد عبوری می فروشند. با دریافت گزارش های مردمی، تحقیقات کارآگاهان آغاز و مشخص شد کلاهبرداران با انجام مانورهای متقلبانه، طعمه های خود را فریب می دهند و شیوه کارشان به این شکل است که معمولا یک یا دو نفر از آنها به عنوان فروشنده گوشی و دو یا سه نفر از آنان در نقش خریدار ظاهر می شوند و شهروندان را برای خرید ترغیب می کنند. در این مرحله مشخص شد خریداران قلابی وقتی طعمه ای پیدا شد، جلو می روند و به ظاهر با بررسی گوشی می گویند ارزش آن بیشتر از قیمتش است و تظاهر می کنند قصد خرید دارند، به این ترتیب طعمه فریب می خورد و خرید را زودتر از آنها انجام می دهد.

در ادامه تحقیقات پلیسی همچنین مشخص شد در صورت روشن شدن واقعیت و اعتراض شهروندان، اعضای این باند از شهروندان زورگیری می کنند. کارآگاهان با انجام مراقبت های ویژه پلیسی، موفق شدند دو نفر از اعضای این باند را شناسایی کنند.

هر دو متهم با هماهنگی های قضائی درحالی که مشغول پرسه زنی در اطراف محدوده ارتکاب جرم بودند، دستگیر شدند و پس از انتقال به پایگاه هشتم پلیس آگاهی به هشت فقره کلاهبرداری به همین شیوه اعتراف کردند. سرهنگ کارآگاه علی عزیزخانی، رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران، با بیان اینکه کارشناسان ارزش ریالی اموال کلاهبرداری شده را یک میلیارد ریال برآورد کرده اند، تصریح کرد: با تلاش کارآگاهان همه مال باختگان شناسایی و در نهایت، متهمان با قرار مجرمیت روانه زندان شدند. این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: بررسی های تکمیلی در این زمینه کماکان ادامه دارد.