آرشیو چهارشنبه ۱۸ فروردین ۱۴۰۰، شماره ۳۹۷۱
حوادث
۱۰

کلاهبرداری با ترفندی تکراری

شرق: مردی که با ترفند تکراری برنده شدن شهروندان در قرعه کشی دست به کلاهبرداری تلفنی می زد، دستگیر شد.

به گزارش خبرنگار ما یکی از شهروندان به پلیس فتای تهران مراجعه کرد و مدعی شد شخصی با وی تماس گرفته و ضمن معرفی خود به عنوان مجری رادیو با ایجاد محیطی شبیه به صدای استودیو و انجام کنش های هیجانی و دیگر اقدامات فریبنده اعلام کرده که او برنده قرعه کشی شده است.

شاکی توضیح داد مجرم با استفاده از ترفندهای زیرکانه او را متقاعد کرد برای دریافت جایزه خود سریع به نزدیک ترین دستگاه خودپرداز محل زندگی مراجعه و پس از واردکردن کارت عابربانک به دستگاه کدهای مختلفی را که مجرم از پشت تلفن به او اعلام می کرد، وارد کند. به این ترتیب شاکی با یک غفلت ساده در نهایت متوجه سرقت تمامی موجودی کارت بانکی و خالی شدن حساب خود شد.

پس از طرح این شکایت، بررسی موضوع در دستور کار متخصصان پلیس فتای پایتخت قرار گرفت و پس از اقدامات تخصصی و تحقیقات سایبری متهم شناسایی و پس از تشریفات قضائی در یکی از مناطق غربی تهران دستگیر و به پلیس فتا منتقل شد.

سرهنگ داود معظمی گودرزی، رئیس پلیس فتای تهران بزرگ، با تایید این خبر گفت: ممکن است شیوه های کلاهبرداری این مجرمان متفاوت باشد، اما در نهایت به یک شیوه عمل می کنند و با اعلام برنده شدن مخاطبان، با ترفندهای ماهرانه تمام اطلاعات حساب بانکی یا کارت عابربانک افراد را دریافت کرده و با استفاده از آن اقدام به برداشت از حساب افراد می کنند.

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ در ادامه به شهروندان یادآوری کرد: همان گونه که به دفعات هشدار داده شده است به هیچ عنوان برای دریافت جایزه نیازی به حضور در پای دستگاه عابربانک یا دادن اطلاعات محرمانه کارت بانکی نیست و تماس هایی که این موارد را از شهروندان درخواست می کنند، قطعا کلاهبرداری است.