آرشیو پنجشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۰، شماره ۷۶۴۴
حوادث
۱۲

حوادث جهان

غرق شدن کشتی در سریلانکا و فاجعه زیست محیطی

گروه حوادث/ غرق شدن یک کشتی باری در آب های سریلانکا نگرانی هایی در مورد وقوع فاجعه زیست محیطی دریایی به همراه داشته است.به گزارش خبرگزاری رویترز، غرق شدن یک کشتی باری حامل چندین تن مواد شیمیایی در آب های سریلانکا یکی از جدیدترین حوادث دریایی در این کشور به شمار می رود.این کشتی سنگاپوری حامل 1486 کانتینر از جمله 25 تن نیتریک اسید و دیگر مواد شیمیایی بوده است که در 20 ماه مه پس از آنکه آتش گرفت در سواحل غرب سریلانکا لنگر انداخت؛ از آن زمان مقامات در تلاش برای مهار آتش بوده اند چرا که مواد قابل اشتعال موجود در آن شدت حریق را تشدید کرده است. به گفته کارشناسان، هزاران گلوله پلاستیکی، ساحل این کشور و مناطق ماهیگیری آن را فراگرفته و یکی از بزرگترین بحران های زیست محیطی در دهه های گذشته را ایجاد کرده است.

حمله سارقان با سرنیزه به ماموران پلیس

گروه حوادث / 2 موبایل قاپ حرفه ای که با زخمی کردن مامور پلیس قصد فرار داشتند دستگیر شدند.

به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، روز گذشته ماموران گشت انتظامی کلانتری 140 باغ فیض حین گشت در محدوده استحفاظی خود، دو مرد موتورسیکلت سوار را حین سرقت گوشی موبایل از یک فرد مشاهده کردند. ماموران بلافاصله برای دستگیری متهمان وارد عمل شدند که دو سارق خشن با مشاهده ماموران، سوار بر موتور تصمیم به فرار گرفتند و ماموران گشت کلانتری به تعقیب متهمان پرداختند اما سارقان به دستور ایست پلیس توجه نکرده و به فرار خود ادامه دادند. پس از تعقیب و گریز طولانی سارقان با توجه به شلوغی خیابان موفق به فرار نشده و در این مرحله برای فرار به سمت ماموران حمله کردند.

سرهنگ ضرغام آذین سرکلانتر دوم پلیس پیشگیری تهران بزرگ در این باره گفت: در این درگیری ترک نشین موتورسیکلت با ضربات سرنیزه، مامور پلیس را از ناحیه دست، شکم و پا مورد هدف قرار داده که در ادامه ماموران پلیس با استفاده از فنون رزمی دو زورگیر را زمین گیر و دستگیر کردند. سارقان حرفه ای، پس از انتقال به کلانتری 140 باغ فیض، در بازجویی ها به سرقت و ضرب و شتم مامور پلیس صراحتا اعتراف کردند.وی در ادامه افزود: مامور پلیس که در این عملیات بشدت آسیب دیده و زخمی شده برای درمان به بیمارستان انتقال یافته و متهمان برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شدند.