آرشیو یکشنبه ۲۱‌شهریور ۱۴۰۰، شماره ۶۰۳۰
ورزش
۴

فوتبال ایران

کلاس دانش افزایی داوران بدون واکسن و تست کرونا

هرساله قبل از شروع رقابت های جدید لیگ برتر کلاس هایی با عنوان دانش افزایی برای داوران در نظر گرفته می شود تا آنها با قوانین جدید آشنا شوند و بتوانند با آمادگی ذهنی بهتری مسابقات را قضاوت کنند. امسال نیز این کلاس ها با حضور حدود 180 داوران قرار است در یکی از استان های مازندران، همدان یا تهران برگزار شود. این در شرایطی است که با وجود شیوع گسترده ویروس کرونا در کشور هنوز از هیچ کدام از داورانی که قرار است در این کلاس ها حضور یابند تست کرونا گرفته نشده است.  جالب اینکه اکثر داوران حاضر در این کلاس ها واکسن کرونا هم نزده اند تا میزان سلامتی شان به طور واضح مشخص نباشد.

اعتراض به حضور قائدی و نوراللهی در تیم ملی ایران

مهدی علی سرمربی شباب الاهلی از وضعیت آمادگی دو ستاره ایرانی جدیدش یعنی مهدی قائدی و احمد نوراللهی ابراز نگرانی کرد. علی در مصاحبه با سایت باشگاه گفت: برای ما روزهای فیفا مفید نبود. مخصوصا دو بازیکن ایرانی ما مهدی قائدی  و احمد نوراللهی در این روزها پیش ما نبودند و این باعث شد تا آمادگی خوبی نداشته باشیم. وی افزود: این دو بازیکن ایرانی چند روز قبل از روزهای فیفا به ما ملحق شدند و بعد از چند روز تمرین از ما جدا شدند. آنها می دانستند فقط چند دقیقه برای ما در هفته سوم لیگ بازی کردند ولی با این وجود راهی اردوی تیم ملی کشورشان شدند.

بحران کرونا در اردوی استقلال

تیم فوتبال استقلال برای برپایی اردوی پیش از بازی با الهلال در دبی حضور دارد و تمرینات خود را در زمین ورزشگاه الوصل امارات پیگیری می کند.  شاگردان فرهاد مجیدی امروز باید تست کرونای پیش از دیدار با الهلال را پشت سر بگذارند اما تست کرونای دروازه بان دوم استقلال علیرضا رضایی مثبت شده است. گفت می شود 2 نفر از عوامل کادر فنی استقلال هم مشکوک به کرونا هستند. مربی بدنساز و ماساژور این تیم هم مشکوک هستند اما وضعیت دقیق آنها بعد از تست امروز مشخص می شود.