آرشیو سه‌شنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۰، شماره ۶۰۷۴
حوادث
۱۹

نجات داماد و برادر زن از زیر تیغ

برادرزن و داماد که به اتهام قتل خواستگار میانسال، 20سال در زندان بودند، سرانجام به شرط پرداخت 500 میلیون تومان دیه از قصاص رها شدند.

به گزارش خبرنگارجام جم، دو مرد زندانی که برادرزن و داماد هستند، 12دی80 وقتی برای گفت وگو با خواستگار خواهر خانواده به خانه او رفتند تا وی را از ازدواج منصرف کنند، باعث قتل او شدند. بعد از دستگیری آنها، دختری که مقتول به او علاقه داشت هم بازداشت شد. مدتی بعد سه متهم در دادگاه کیفری یک استان تهران محاکمه شدند و اولیای دم برای دو متهم مرد، قصاص خواستند. دختر جوان در این جلسه گفت: مقتول همسرش فوت شده و پسری داشت. به خواستگاری ام آمد اما من به او علاقه ای نداشتم و پاسخ منفی دادم اما دست بردار نبود و از برادرم و شوهرخواهرم خواستم با او حرف بزنند که مرا فراموش کند اما در آن ملاقات مقتول کشته شد.

در ادامه دو مرد متهم در جایگاه قرار گرفته و در دفاع از خود گفتند که برای گفت وگو با خواستگار مقابل خانه مرد میانسال رفته بودند اما در آنجا با هم درگیر شدند. مقتول مدام فریاد می زد به همین دلیل دهانش را گرفتند تا او ساکت شود اما همین موضوع باعث شد او بدحال شود. وقتی به اورژانس زنگ زدند و نیروهای امدادی آمدند، تلاش برای نجات او بی فایده بود و آن مرد فوت کرد.قضات پس از رسیدگی به این پرونده دو متهم مرد را به قصاص محکوم کرده و دختر جوان به 15سال حبس محکوم شد. با گذشت 20سال از این جنایت اولیای دم برای بخشش یا اجرای حکم اقدامی نکردند. حسین گودرزی، قاضی شعبه سوم اجرای احکام دادسرای جنایی تهران دراین باره به جام جم گفت: با توجه به بلاتکلیف بودن این دو اعدامی واحد صلح و سازش دادسرا تلاش خود را دوباره به کار گرفت و با تنها ولی دم که پسر مقتول بود به گفت وگو پرداخت و توانست رضایت او را جلب کنند. قرارشد قاتلان باپرداخت 500 میلیون تومان دیه مقدمات آزادی خود را فراهم کنند.