آرشیو یکشنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۰، شماره ۷۸۳۷
طنز
۱۶

من یک رویا دارم

محمدرضا رضایی

امروز از سر بیکاری و نداشتن موضوعی خاص، همینجوری به میان مردم رفتیم تا ببینیم هرکس برای تبدیل رویاهایش به واقعیت چه راهکاری دارد. با ما همراه باشید؛

یک پسر ژیگول با هیکلی گوریل طور:

من برای رسیدن به رویاهام خیلی سختی می کشم. برای این که مدام باید غرورمو زیر پا بذارم و به بابام پیامک بزنم که کارت بانکیمو شارژ کنه. مثلا الآن آیفون 13 اومده ولی بابام هنوز پولشو واریز نکرده، پدرجان حتما باید بهت بگم؟ (روی کاپوت لکسوسش می نشیند و سیگار را چاق می کند).

یک خانم سرگردان در مرکز خرید:

راهکار من برای رسیدن به رویاهام، ازدواج با یه مرد پولدار بود که اتفاقا انجامش دادم، ولی شوهر بی عرضه ام بیشتر ثروتشو تو بورس از دست داد و من حالا فقط ماهی یه بار می تونم بیام مرکز خرید، داغ دلمو تازه کردید (با گریه ای جانسوز وارد یک بوتیک می شود).

یک جوان اتوکشیده با اعتماد به نفس بالا:

تنها راه رسیدن به رویاهات اینه که همین الآن گوشی رو برداری و عدد 1 رو به شماره 30000118125110 پیامک کنی تا پکیج موفقیت در یک ماه رو فقط به قیمت 9999000 تومان دریافت کنی. تازه مجموعه سخنان انگیزشی انسان های موفق تاریخ رو هم به صورت اشانتیون هدیه می گیری، پس بجنب موفق آینده (با لبخندی گشاد به خبرنگار ما زل می زند).

یک نوجوان با عینک ته استکانی:

راه رسیدن من به رویاهام، قبولی تو کنکوره. اگه قبول بشم، می شم موفق ترین فرد جامعه. اتفاقا جدیدا از یه موسسه معتبر، یه پکیج موفقیت در یک ماه خریدم که می خوام با کمکش رتبه یک کنکور تجربی بشم (با لبخندی ملیح به افق نگاه می کند).

یک دانشجو با ریش بزی:

 رویای من رفع تبعیض و فقر و ناعدالتی در جهانه. رویای من پایان جنگ و آغاز صلح در دنیاست. رویای من برقراری دموکراسی واقعی در کشورهاست و من برای رویای خودم با تمام دنیا می جنگم و جهان رو تغییر می دم (بغض می کند و با نگاهی اشک آلود به آسمان خیره می شود).