آرشیو چهارشنبه ۱ تیر ۱۴۰۱، شماره ۶۲۴۳
حوادث
۱۹
محکمه

4 سال تحقیقات بی نتیجه برای دستگیری زورگیر قاتل

تحقیقات پلیس برای شناسایی قاتل مرد راننده که با ضربه چاقوی سارقی به قتل رسیده بود، با گذشت چهار سال بی نتیجه ماند و اولیای دم خواستار پرداخت دیه قاتل از بیت المال شدند.

به گزارش خبرنگار جام جم، رسیدگی به این پرونده از اواخر فروردین سال 1397 با گزارش حمله خونین به راننده ای در خیابان خرمشهر آغاز شد. تیم جنایی با حضور در محل، متوجه شدند مرد عابری در حال عبور از خیابان بوده که موتورسواری به او نزدیک شده و گوشی تلفن همراهش را سرقت کرده است. 

مرد مالباخته با تعقیب دزد از شاهدان ماجرا خواسته بود مانع فرار او شوند که سارق هنگام فرار با خودرویی تصادف کرد و متوقف شد. با پیاده شدن راننده برای بررسی موضوع، سارق با چاقویی که همراه داشته به او حمله کرده و با زخمی کردن این مرد، از محل گریخته بود.

دقایقی بعد با حضور امدادگران اورژانس در محل، مشخص شد مرد راننده بر اثر شدت خونریزی جان باخته است.

کارآگاهان پلیس آگاهی تهران به تحقیقات برای شناسایی هویت قاتل فراری و دستگیری او ادامه دادند اما با گذشت چهار سال از این قتل، قاتل شناسایی و دستگیر نشد. به همین خاطر خانواده مقتول درخواست دیه از بیت المال را مطرح کردند. آنها همچنین خواستار دستگیری قاتل و ادامه تحقیقات شدند.

پرونده این قتل برای بررسی درخواست اولیای دم به شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران ارسال و دیروز به آن رسیدگی شد. قضات پس از بررسی درخواست اولیای دم برای تصمیم گیری وارد شور شدند.