آرشیو پنجشنبه ۹ تیر ۱۴۰۱، شماره ۵۴۸۷
فرهنگ و هنر
۲۱

کوتاه از فرهنگ و هنر

سیاوش طهمورث قصد دارد نمایش تحسین شده «معرکه در معرکه» را دو دهه پس از نخستین اجرا، بار دیگر از نیمه دوم مرداد سال جاری روی صحنه ببرد. طهمورث درباره تغییرات مدنظر در اجرای جدید «معرکه در معرکه»، یادآور شد: در متن و شیوه اجرای نمایش تغییری ایجاد نشده ولی گروه بازیگران نمایش تغییر کرده اند. البته قرار است همچون گذشته نقش «پهلوان» را خودم ایفا کنم.نمایش «معرکه در معرکه» نوشته داود میرباقری، با کارگردانی سیاوش طهمورث طی بیش از 2 دهه گذشته اجراهای متعددی در ایران داشته است. این نمایش علاوه بر ایران، در شهرهای مختلف ایالات متحده آمریکا، آلمان و همچنین فستیوال بین المللی آوینیون فرانسه اجرا شده است.

 کنسرت ارکستر «هیژان» به سرپرستی هیوا رنجبر، خوانندگی حسام لرنژاد و تهیه کنندگی موسسه فروغ فلق، سه شنبه 14 تیر ماه ساعت 21:30 در تالار وحدت اجرا می شود. ارکستر «هیژان» متشکل از 80 نوازنده از سازهای کوبه ای و ملودی و کرال است و در این کنسرت قطعاتی از موسیقی کردی اجرا خواهد شد.تنظیم ارکستر نیز برعهده وحید مصلحی فرد و ارکستر مایستر، سامان محمدنبی است.

مستند «انیمیشن ایرانی» به کارگردانی مهرداد شیخان از تولیدات مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی ، سه شنبه 14 تیرماه و در قالب طرح «اکران حقیقت» نمایش داده و درباره آن گفت وگو می شود. این مستند روایتی از ورود انیمیشن به ایران، هنرمندان موثر در این رشته و سیری است که پویانمایی از گذشته تا امروز طی کرده است. این جلسه نمایش ساعت 17:30 با حضور کارگردان و با اجرا و کارشناسی مهرداد فراهانی برگزار خواهد شد و علیرضا گلپایگانی استاد دانشگاه هنر، کارگردان و تهیه کننده انیمیشن نیز میهمان ویژه این مراسم است.