آرشیو دوشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۱، شماره ۶۲۵۳
حوادث
۱۹
اتفاقیه

بازی خواهر و برادر با مرگ کنار کانال آب

خواهر و برادر خردسال هنگام بازی در کنار کانال آب نقیب کلای بابل داخل آن افتادند و غرق شدند. مادربزرگ دو کودک برای نجات نوه هایش خودش را به داخل کانال آب انداخت اما خودش تا یک قدمی مرگ رفت.

به گزارش خبرنگار جام جم، ابوالقاسم لعلی، رئیس سازمان اورژانس و مرکز فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهر بابل استان مازندران دراین باره گفت: ساعت 18 و 22 دقیقه عصر شنبه یازدهم تیر امسال یکی از اهالی روستای نقیب کلای شهرستان بابل با اورژانس تماس گرفت و از حادثه غرق شدگی دو کودک و مادربزرگ آنها خبر داد. در ادامه نیروهای امدادی پایگاه های اورژانس هتکه پشت و کیاکلا برای امدادرسانی در محل حاضر شدند.

 وی افزود: در بررسی های اولیه معلوم شد دختری سه ساله، برادر پنج ساله اش و مادربزرگ 55ساله آنها به داخل کانال آب سقوط کرده اند. اهالی روستا مادربزرگ و دختر سه ساله را از کانال آب بیرون آورده بودند اما ردی از پسر خردسال نبود. با تلاش های امدادی، مادربزرگ در محل درمان شد و نجات یافت. دختر خردسال را برای ادامه درمان به بیمارستان منتقل کردند اما تلاش ها بی نتیجه ماند و این کودک فوت شد.   تیم غواصی آتش نشانی هم با جست وجو در کانال جسد پسربچه را پیدا کرد. در پی این حادثه مرگبار، مردی که از اقوام دو کودک فوت شده بود نیز به جام جم گفت: دختر سه ساله (آنیسا) و برادر پنج ساله اش (امیرعلی) عصر روز حادثه در مقابل کانال آب نزدیک خانه شان در روستای نقیب کلای بابل مشغول بازی بودند، غافل از این که چه سرنوشتی در انتظارشان است. پدر برای کار به شهر دیگر ی رفته و مادر هم در خانه بود. بچه ها قرار بود کمی بازی و تفریح کنند و به خانه بازگردند. مادربزرگ شان هم به مزرعه حوالی خانه رفته بود. مشغول کار در آنجا بود که صدای کمک خواهی شنید. 

وی افزود: مادربزرگ وقتی رد صدا را گرفت متوجه شد دو نوه اش داخل کانال آب افتاده اند. او برای نجات بچه ها خود را به آب زد و توانست دختر خردسال را از کانال بیرون بیاورد. وقتی برای دومین بار وارد کانال شد، در میان امواج کانال گرفتار گردید. با صدای فریاد و کمک خواهی او اهالی متوجه شده و خود را به محل حادثه رسانده و توانستند وی را نجات دهند.