آرشیو شنبه ۲۹ امرداد ۱۴۰۱، شماره ۴۳۵۳
هنر
۱۱

خبر

محمود فاطمی- دوبلور پیشکسوت درگذشت

محمود فاطمی دوبلور پیشکسوت و گوینده فیلم ماندگار "محمدرسول الله" بر اثر ایست قلبی درگذشت.

به گزارش شبکه شرق، محمود فاطمی هنرمند دوبلاژ ایران یک روز پس از درگذشت همسرش، روز گذشته (26 مرداد ماه) بر  ایست قلبی از دنیا رفت.

شهراد بانکی- مدیر روابط عمومی انجمن گویندگان و سرپرستان گفتار فیلم  در گفت وگویی با ایسنا درگذشت این هنرمند دوبلاژ را تایید و اعلام کرد مراسم خاکسپاری محمود فاطمی متعاقبا اعلام خواهد شد.

از آثار شاخص این پیشکسوت دوبله می توان به گویندگی درفیلم "محمد رسول الله" اشاره کرد.

خبر رسمی از کمیته انتخاب فیلم ایرانی برای اسکار

رائد فریدزاده، معاون بین الملل و توسعه بازار خارجی بنیاد سینمایی فارابی، با اعلام اینکه لیست افراد برای حضور در کمیته انتخاب نماینده ایران در موعد مقرر به آکادمی اسکار معرفی شده است، عنوان کرد: با تعامل خوبی که با خانه سینما شکل گرفت، فارابی اعضای پیشنهادی را در موعد قانونی تعیین شده به آکادمی اسکار اعلام کرده است. مطابق جدول زمان بندی کارهای اسکار پیش خواهد رفت و اسامی منتشرشده در برخی از رسانه ها صرفا گمانه زنی های رسانه ای است و تا تایید نهایی اسامی از سوی آکادمی اسکار همچنان نمی توان از لیست اعلامی به عنوان اعضای قطعی کمیته نام برد. فریدزاده معاون بین الملل و توسعه بازار خارجی فارابی تاکید کرد: اسامی نهایی اعضای کمیته انتخاب نیز مانند قبل هم زمان با معرفی فیلم انتخابی به آکادمی اسکار اعلام خواهد شد.