آرشیو دوشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۱، شماره ۲۳۱۴۳
ورزشی
۹

خواندنی از ورزش ایران

*محمود خسروی وفا، رئیس کمیته ملی المپیک ایران برای شرکت در اجلاس آنوک، امروز راهی کره جنوبی می شود. اتحادیه کمیته های ملی المپیک یا آنوک، یک سازمان بین المللی است که به 206 کمیته ملی المپیک کنونی (NOC) که توسط کمیته بین المللی المپیک (IOC) به رسمیت شناخته شده، وابسته است. قرار است خسروی وفا روز چهارشنبه نیز دیداری با توماس باخ رئیس کمیته بین المللی داشته باشد. رئیس کمیته ملی المپیک یکشنبه آینده به ایران بازخواهد گشت.

* نایب قهرمان المپیک توکیو در مسابقات وزنه برداری قهرمانی آسیا 2022 دوم شد. علی داودی بعد از المپیک توکیو در مسابقه ای شرکت نکرده بود و قهرمانی آسیا بحرین اولین رقابت او بعد از المپیک محسوب می شود. داودی رکورد 195 یک ضرب، 243 دوضرب و مجموع 238 کیلوگرم را به ثبت رساند. او در یک ضرب و مجموع مدال نقره و در دوضرب طلا گرفت. محسن دادرس دیگر نماینده ایران با رکورد 190 یک ضرب، 217 دوضرب و مجموع 407 کیلوگرم 3 مدال برنز گرفت.

* تیم ملی تیراندازی تپانچه مردان ایران با ترکیب سجاد پورحسینی، جواد فروغی و محمدرسول عفتی در مرحله فینال تیمی تپانچه بادی قهرمانی جهان مصر مقابل چین با نتیجه 16 بر 10 شکست خورد و مدال نقره را به دست آورد. در این ماده تیم ملی کره سوم و ترکیه چهارم شدند. در ادامه رقابت های دیروز تیم ملی تفنگ 50 متر سه وضعیت دختران نیز با ترکیب آرمینا صادقیان، ساینا تیموری و فاطمه کبیری هشتم شد. مسابقات تیراندازی قهرمانی جهان 2022 و اولین مسابقات توزیع سهمیه المپیک 2024 پاریس از 20 مهر تا 3 آبان در قاهره مصر در حال برگزاری است. تیم ملی ایران با 19 تیرانداز جوان و بزرگسال راهی این مسابقات شده است. نمایندگان ایران در این مسابقات موفق به کسب سهمیه المپیک نشده اند.

* مریم کاظمی پور معاونت توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان از تخصیص اعتبار ویژه به بانوان اعزامی به بازی های آسیایی هانگژو چین و المپیک پاریس خبر داد. کاظمی پور همچنین یادآور شد: ما تمام قد از بانوان حمایت خواهیم داشت تا در ادامه بتوانند در جهت اهتزاز پرچم کشورمان تلاش موثر داشته باشند، در این زمینه از حمایت نمایندگان مجلس، وزارت ورزش و در کمیته ملی المپیک و پارالمپیک هم برخوردار هستیم. البته برنامه های خود را در این زمینه طی ماه های آینده اعلام خواهیم کرد.