آرشیو سه‌شنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۱، شماره ۸۱۴۹
جهان
۴

دورنما

نوداچلند : آلمان

کریستین لیندنر، وزیر دارایی آلمان خواستار واقع گرایی در تصویب پیش نویس بودجه سالیانه این کشور شد. کابینه آلمان قرار است ارقام کلیدی بودجه 2024 را روز چهارشنبه تعیین کند اما این مقام آلمانی اعلام کرده است تا پایان اختلافات، حاضر به حضور در نشست مرتبط با بودجه نیست و خواستار بحث و تبادل نظر درباره واقعیت های مالی کشورش شده است.

چاینا دیلی : چین

پکن تمرکز خود را بر تحقیقات و توسعه فناوری و تجهیزات موثر در معادن زیر دریا افزایش داده است. یکی از محققان ارشد صنعت کشتی سازی این کشور با بیان این موضوع گفت: «معادن عمق دریا صحنه جدید رقابت بین المللی در سطح علم، تکنولوژی، منابع و صنایع و استخراج موادی مانند مس، منگنز، نیکل و کبالت به شمار می رود و برای احیای صنعت انرژی موثر است.»

پاکستان تودی : پاکستان

در حالی که عمران خان اعلام کرده بود راهپیمایی روز یکشنبه حزب متبوعش، تحریک انصاف پاکستان را به دلیل جلوگیری از خونریزی به تعویق انداخته، دولت لاهور مجوز این تجمع را برای دیروز صادر کرد. تجمعی که مقامات تحریک پیش از آن مدعی بودند بزرگ ترین گردهمایی تاریخ این کشور خواهد بود و برای برگزاری آن نیازمند برقراری امنیت کامل برای مشارکت کنندگان هستند.

کویت تایمز : کویت

عربستان سعودی از تاسیس خط هوایی جدید ملی خود پرده برداشت. این خط هوایی قرار است ریاض را به بزرگ ترین قطب هوایی جهانی در منطقه بدل کند و چشم انداز تعیین شده برای آن، فراهم آوردن امکان پرواز به بیش از 100 مقصد بین المللی تا سال 2030 در آن است. اتفاقی که اگر رخ دهد ریاض را به رقیب جدی دوحه و دوبی در منطقه بدل خواهد کرد.