آرشیو پنجشنبه ۲۵ اسفند ۱۴۰۱، شماره ۸۱۵۱
اجتماعی
۶

اخبار استانی

ورود سامانه بارشی جدید از غرب کشور

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از ورود سامانه بارشی از غرب کشور و بارش باران و رگبار و رعد و برق برخی استان ها خبر داد.

صادق ضیاییان گفت: پنجشنبه 25 اسفند در بخش هایی از شمال غرب، غرب و جنوب غرب سواحل دریای خزر، ارتفاعات و دامنه های البرز در استان های قزوین، البرز، تهران و سمنان سامانه بارشی فعالیت خواهد داشت و در بخش هایی از مرکز، شرق و شمال شرق کشور بارش پراکنده انتظار می رود.

جمعه26 اسفند در مناطقی از شمال غرب، سواحل شرقی دریای خزر و نوار شرقی کشور و شنبه27 اسفند در ارتفاعات کرمان و سیستان و بلوچستان بارش پراکنده پیش بینی می شود. ضیاییان اضافه کرد: یکشنبه (28 اسفند) با ورود سامانه بارشی دیگری در شمال غرب و غرب کشور بارش آغاز خواهد شد.

به گفته وی برای آسمان تهران امروز وضعیت ابری و مه رقیق در بعضی ساعت ها رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید و روز جمعه (26 اسفند) کمی ابری تا نیمه ابری همراه با وزش باد و گاهی وزش باد شدید پیش بینی می شود. همچنین سازمان هواشناسی کشور نسبت به احتمال غرق شدن شناگران در جنوب کشور براثر افزایش ارتفاع امواج هشدار داد.این وضعیت جوی در مناطق ساحلی و دور از ساحل در تنگه هرمز، نواحی مرکزی و شرقی خلیج فارس و دریای عمان در استان های بوشهر، هرمزگان و سیستان و بلوچستان دور از انتظار نخواهد بود.

شناسایی 976 بیمار جدید کووید19 و فوت 16 هموطن

مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: 16 نفر از بیماران کووید19 در 24 ساعت منتهی به روز گذشته در کشور جان خود را از دست دادند.

از 22 تا 23 اسفندماه 1401 و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، 956 بیمار جدید مبتلا به کووید19 در کشور شناسایی و 440 نفر از آنها بستری شدند.در حال حاضر 4 شهر در وضعیت قرمز، 23 شهر در وضعیت نارنجی، 186 شهر در وضعیت زرد و 235 شهر کشور در وضعیت آبی قرار دارند.