آرشیو پنجشنبه ۴ خرداد ۱۴۰۲، شماره ۲۳۳۰۹
ورزشی
۹

خبر

پیروزی نفس گیر نوشاد عالمیان در پینگ پنگ قهرمانی جهان

ملی پوش تنیس روی میز ایران در یک بازی حساس با شکست حریف دانمارکی اش توانست به مرحله یک شانزدهم نهایی جدول انفرادی قهرمانی جهان 2023 صعود کند.

مرحله یک سی ودوم جدول انفرادی مسابقات تنیس روی میز قهرمانی جهان 2023 برگزار شد و تنها نماینده باقی مانده ایران در یک بازی حساس و نفس گیر توانست برنده بازی باشد.نوشاد عالمیان در رقابت با جاناتان گروس از دانمارک با نتیجه چهار بر سه و در گیم پایانی پیروز شد. در حالی که نوشاد سه بر یک جلو بود، بازی به نتیجه مساوی سه بر سه رسید و در نهایت نوشاد گیم پایانی را برد و برنده این دیدار شد. عالمیان در مرحله یک شانزدهم نهایی باید با آندرس لیند از دانمارک، رنکینگ 180 جهان به رقابت بپردازد.

نتیجه بازی به شرح زیر است:

نوشاد عالمیان از ایران (رنکینگ 57 جهان) 4- جاناتان گروس از دانمارک (رنکینگ 59 جهان) 3

جام جهانی بالای 35ساله ها، تورنمنت جدید و جذاب فیفا

جام جهانی نخبه ها متشکل از بازیکنان بالای 35 سال برگزار خواهد شد.

فوتبال هرگز متوقف نمی شود و به راه خود ادامه می دهد. حتی بازیکنانی که تصمیم گرفتند فوتبال را کنار بگذارند نمی توانند زیاد از آن دوری کنند. گروه بازیکنان نخبه (EPG)، سازمانی که برای فوتبالیست های نخبه ایجاد شده است، از ایجاد یک تورنمنت جدید جام جهانی برای بازیکنان بالای 35 سال خبر داده است. گروهی از کاپیتان های منتخب، از جمله میشل سالگادو، استبان کامبیاسو و استیو مک منمن به معرفی جدیدترین تورنمنت که از دسامبر 2023 برگزار خواهد شد، پرداخته اند. جام جهانی بازیکنان نخبه مملو از اشتیاق و هیجان خواهد بود.

در بیانیه این گروه آمده است: هواداران به زودی شاهد خواهند بود که درخشش فنی هرگز از بین نمی رود و بازیکنان باتجربه و نخبه این موضوع را به خوبی نشان خواهند داد. اما چه کسانی می توانند در جام جهانی نخبه ها بازی کند؟

بازیکنانی که واجد شرایط تشخیص داده می شوند باید یا در یک مسابقه در جام جهانی فوتبال بازی کرده باشند یا بیش از 100 بازی ملی داشته باشند. اسپانیا، برزیل، آرژانتین، اروگوئه، فرانسه، انگلیس، ایتالیا و آلمان در اولین دوره این رقابت ها شرکت خواهند کرد. کاپیتان های مربوطه این تیم ها عبارتند از: میشل سالگادو (اسپانیا)، استیو مک منمن (انگلیس)، استبان کامبیاسو (آرژانتین)، امرسون (برزیل)، دیگو لوگانو (اروگوئه)، کریستین کارمبو (فرانسه)، مارکو ماتراتزی (ایتالیا) و کوین کورانی (آلمان).

نامه مربوط به «رئیس فدراسیون متهم به اختلاس» به وزارت ورزش رسید

نامه مربوط به اختلاس روسای یکی از فدراسیون های ورزشی به وزارت ورزش و جوانان رسید و با این شرایط باید سرپرست جدیدی برای این فدراسیون انتخاب شود.

روز 20 اردیبهشت ماه تسنیم در خبری اعلام کرد که کیفرخواست یکی از روسای فدراسیون های ورزشی به جرم اختلاس صادر و در آن به 11 تخلف این فرد که 8 مورد آن اختلاس است، اشاره شده است. بنا بر ادعای خبرگزاری تسنیم اکنون نامه مربوط به این موضوع به وزارت ورزش و جوانان رسیده است که طی آن معاون دادستان تهران خطاب به وزیر ورزش و جوانان مواردی را عنوان کرده است. بر اساس ماده هفت قانون تشدید مجازات مرتکبین ارتشاء، اختلاس و کلاهبرداری، بعد از صدور کیفرخواست شخص مجرم از کار معلق می شود، با این شرایط و طبق قانون، وزارت ورزش و جوانان باید فرد جدیدی را به عنوان سرپرست این فدراسیون معرفی کند.