آرشیو یکشنبه ۷ خرداد ۱۴۰۲، شماره ۲۳۳۱۱
ورزشی
۹

اخبار کوتاه از فوتبال

پیام مهم قلعه نویی به ستاره های لیگ برتری!

امیر قلعه نویی پس از جلسه با وزیر ورزش اعلام کرد که چند بازیکن خود را به تیم امید می دهد و به دنبال جایگزین آنها است.

سرمربیان تیم های ملی و امید ایران دیروز، روز شلوغی را پشت سر گذاشتند و همراه با مهدی تاج جلساتی را با حمید سجادی و محمود خسروی وفا برگزار کردند.

در این بین اما، قلعه نویی در مصاحبه ای که بعد از دیدار با وزیر ورزش انجام داد، حمایت قاطعانه ای را از رضا عنایتی داشت و معتقد بود که این مربی نتیجه خوبی خواهد گرفت.

در این بین سرمربی تیم ملی اعلام کرد برای کمک به تیم امید با توجه به محدودیت هایی که دارد، چند بازیکن خود را در اختیار عنایتی قرار می دهد و به دنبال جایگزین برای آن بازیکنان است.

قلعه نویی در این خصوص گفت: «یک سری تدابیر در نظر گرفته می شود که تیم امید هم لطمه نخورد. این بازی ها هم برای ما و هم برای مردم مهم است. ما هر چه در توان داشته باشیم به تیم ملی امید کمک می کنیم. بخشی از این مسئله مربوط به حضور بازیکنان می شود که در آن بازی ها، اولویت ما تیم ملی امید ما است. در تیم ملی بزرگسالان اگر چند بازیکن نباشند، شاید بتوانیم جایگزین کنیم اما تیم امید به خاطر شرایط سنی اش این محدودیت ها را دارد پس به این خاطر نگاه اول ما باید تیم ملی امید باشد.»

سرمربی تیم ملی با این حرف خود، پیام مهمی را به برخی از بازیکنانی که در اردوی قبل غایب بودند ارسال کرد تا این گونه آماده حضور در اردوی ایران بشوند. قلعه نویی در اولین مصاحبه خود به عنوان سرمربی تیم ملی که در آخرین روزهای سال 1401 انجام شد، این وعده را داده بود که لیست بازیکنان دعوت شده ثابت نخواهد ماند و بازیکنان با توجه به شایستگی خود به تیم ملی دعوت می شوند.

قلعه نویی در پایان درباره شرایط تیم ملی فوتبال ایران گفت: اردوی قبلی، اردوی خیلی خوبی بود. در اردوی یک هفته ای که سه روز آخرش کامل شدیم، یک نگرش 10 ساله را داشتیم عوض می کردیم و در بازی روسیه و کنیا این تغییرات محسوس بود و از این بابت خوشحال هستیم. تیم ملی ما پتانسیل خوبی دارد و بازیکنان خیلی خوبی داریم. در مجموع امسال، سال خوبی را برای فوتبال می بینم اما بالاخره در فوتبال ممکن است اتفاقات مختلفی رقم بخورد. در همین جام جهانی گذشته، خیلی ها شانس برزیل را بیشتر از بقیه تیم ها می دانستند اما این تیم در نهایت حذف شد. ما شرایط خوبی داریم و امیدوارم تلاش کنیم تا شرمنده مردم ایران نشویم.

فینال حذفی از چهارشنبه تکان نمی خورد!

درخواست باشگاه پرسپولیس برای تعویق یک روزه زمان دیدار با استقلال از سوی سازمان لیگ فوتبال رد شد.

بعد از دیدار هوادار و پرسپولیس، مسئولان باشگاه سرخ پوش پایتخت درخواست رسمی خود برای تعویق یک روزه دیدار با استقلال را ارائه کردند.

پرسپولیسی ها با توجه به اینکه یک روز دیرتر از استقلال در نیمه نهایی جام حذفی بازی کردند، از سازمان لیگ خواستند تا مسابقه دربی به جای چهارشنبه در روز پنجشنبه برگزار شود اما از دید سازمان لیگ چنین امری امکان پذیر نیست.

مسئولان کمیته مسابقات سازمان لیگ مخالفت خود با درخواست پرسپولیس را اعلام کردند. تاریخ فینال حذفی بعد از مشورت با امیر قلعه نویی سرمربی تیم ملی و همچنین رضا عنایتی سرمربی تیم امید مشخص شده و بر اساس این برنامه ریزی امکان تغییر و تعویق یک روزه این مسابقه وجود ندارد.

در چنین شرایطی اما احتمال دارد ساعت مسابقه فینال تغییر کند. زمان فینال حذفی در روز چهارشنبه فعلا ساعت 18:30 اعلام شده اما ممکن است شورای تامین استان تهران تصمیم بر تغییر زمان بازی بگیرد.

قهرمانی باور نکردنی بایرن در روز شکست دورتموند

تیم فوتبال بایرن مونیخ یکی از دراماتیک ترین قهرمانی های خود در بوندسلیگا را جشن گرفت. دورتموندی ها هم که شانس اول قهرمانی بودند با شکستی تلخ از رسیدن به جام بازماندند.

هفته پایانی رقابت های بوندسلیگا آلمان از ساعت 17 دیروز به طور همزمان در حالی آغاز شد که بورسیا دورتموند قبل از آغاز بازی های این هفته با 70 امتیاز بیشترین شانس را داشت و نیاز به پیروزی مقابل ماینتس داشت تا جشن قهرمانی خود را پس از 11 سال بگیرد.

مردم شهر دورتموند که از صبح دیروز برای جشن قهرمانی خودشان را آماده کرده بودند در لانه زنبورها گرد هم آمدند تا «سیگنال ایدونا پارک» را برای ماینتس جهنم کنند اما این اتفاق با اشتباهات پر تعداد دورتموندی ها در نیمه اول رقم نخورد. دورتموند در این بازی خانگی با تساوی دو بر دو متوقف شد تا بهترین فرصت برای قهرمانی را از دست دهد.

در مقابل بایرن مونیخ با پیروزی دو بر یک مقابل کلن در خانه حریف بار دیگر جشن قهرمانی اش را در فوتبال باشگاهی آلمان برگزار کرد. در پایان این فصل از رقابت های بوندس لیگا بایرن مونیخ و دورتموند 71 امتیازی شدند ولی بایرن به خاطر تفاضل گل بهتر قهرمان شد.

حالا بایرنی ها با کسب یازدهمین قهرمانی متوالی همچنان در قله فوتبال آلمان باقی ماندند تا دورتموند هنوز در حسرت قاب عکس قهرمانی در چندین سال گذشته بماند.