آرشیو پنجشنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۲، شماره ۸۱۹۹
جهان
۴

دورنما

واشنگتن پست : امریکا

کارشناسان معتقدند هرگونه برقراری توافق تعیین شده در نشست جو بایدن و کوین مک کارتی درباره افزایش سقف بدهی های امریکا، می تواند میانه روهای مجلس نمایندگان را پرقدرت تر کند. مک کارتی در حالی برای گرفتن رای اعتماد مجلس برای این لایحه جنجالی تلاش می کند که پیش تر پذیرش آن را خیانت به کشورش عنوان کرده بود.

ایندیپندنت : بریتانیا

افشای پیام های بوریس جانسون درباره تحقیقات ویژه کرونا، داونینگ استریت را به دردسر انداخته است. در حالی که دولت ریشی سوناک در تلاش است شفافیت در عملکرد خود را به اثبات برساند، از سوی دادستان برای کنترل شرایط تحت فشار قرار دارد. پیش تر دولت مصوب کرده بود بحث ها میان وزرا درباره کرونا به دلیل اصول مسئولیت های اجتماعی محفوظ بماند.

لوپی نیو :فرانسه

وزیر دولت مکرون معتقد است پس از تقلب مالیاتی، کلاهبرداری های اجتماعی مهم ترین تهدیدی است که باید تحت کنترل درآید. گابریل آتال این اقدام را یک مبارزه سیاسی علیه سازمان هایی می داند که با اهداف بشردوستانه سعی در کلاهبرداری دارند. وی ابراز امیدواری کرد با این طرح بتوانند از سال 2027 سالانه 1.5 میلیارد یورو به خزانه تامین اجتماعی دولت تزریق کنند.

حریت دیلی نیوز : ترکیه

حزب اپوزیسیون پس از باختن میدان رقابت در پارلمان و ریاست جمهوری به حزب اردوغان، در حالی مهیای حضور در مراسم سوگند مجلس می شود که شمار زیادی از رهبران این حزب در جمع منتخبان نیستند. گفته می شود در دوره بیست و هشتم پارلمان ترکیه تغییرات 63 درصدی در چیدمان نمایندگان ایجاد شده است و 15 حزب سیاسی از 5 گروه در مجلس جدید حاضر هستند.