آرشیو شنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۲، شماره ۵۷۴۴
بازار پول و ارز
۱۲
خبر

معاون وزیر اقتصاد: بهره وری پایه و اساس توسعه مدیریت و راهبرد اصلی در بهینه سازی منابع است

منبع: شادا

ذبیح اله سلمانی، معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر امور اقتصادی و دارایی در جلسه کمیته بهره وری وزارت اقتصاد که با حضور میرسامان پیشوایی، رئیس سازمان ملی بهره وری ایران برگزار شد. او با اشاره به بند اول سیاست های کلی لایحه برنامه پنج ساله هفتم توسعه گفت: «مد نظر قرار گرفتن پیشرفت اقتصادی توام با عدالت، با نرخ رشد اقتصادی متوسط 8درصد در طول برنامه با تاکید بر افزایش بهره وری کل عوامل تولید با سهم 8 /2درصد نشان می دهد بهره وری در ابعاد مختلف آن از جمله منابع انسانی، منابع فیزیکی، فناوری و مدیریت و نظایر آن اهمیت ویژه ای دارد.»

سلمانی از مسوولان و کارکنان ستادی و دستگاه های تابعه وزارت اقتصاد خواست تمام برنامه های تحولی وزارت اقتصاد و سازمان های تابعه با تاکید بر رشد بهره وری تنظیم و انجام شود. معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت اقتصاد با بیان اینکه، نهادینه سازی نظام بهره وری و چرخه مدیریت بهره وری باید از برنامه های اصلی وزارت اقتصاد و سازمان های تابعه باشد بر ارزیابی و گزارش دهی رشد بهره وری در دوره های مختلف تاکید کرد. او افزود: باید به نحوی عمل کنیم که پرداخت های پرسنلی یا پاداش های موردی مبتنی و پیشرفت برنامه ها و ارتقای بهره وری صورت گیرد.او با اشاره به جلسه کمیته بهره وری وزارت اقتصاد با مسوولان سازمان بهره وری ایران گفت: در این جلسه باید به درک مشترک و یکسان از موضوع بهره وری، خصوصا بهره وری در بخش حاکمیتی و سپس در سایر حوزه ها که بازوی حاکمیت هستند، برسیم. سلمانی با بیان اینکه بهره وری از نظر ما ابزار نیست، بلکه هدف ماست گفت: بهره وری یک الگوی ثابت و قابل رونویسی نیست، بلکه از سازمانی به سازمان دیگر متفاوت است و لذا باید برای شناخت و بهبود بهره وری، خلاقیت به خرج داد.

او با بیان اینکه همه حوزه های کاری وزارت اقتصاد، در خط مقدم جنگ اقتصادی هستند، اظهار کرد: برای پیروزی در این جنگ تمام عیار چاره ای جز بهبود بهره وری در تمام ابعاد آن را نداریم. معاون وزیر اقتصاد تاکید کرد: بهره وری پایه و اساس توسعه مدیریت و راهبرد اصلی در بهینه سازی منابع است و استقرار نظام مدیریت بهره وری، روند مدیریت منابع و تلاش برای حفظ کیفیت زندگی کارکنان شاهد این ادعا است. او ابراز امیدواری کرد این نشست منجر به رشد بهره وری در تمام حوزه های وزارت اقتصاد شود.

جلسه کمیته بهره وری وزارت اقتصاد با حضور سیدحسین رضوی پور، رئیس مرکز نوسازی اداری و توسعه سرمایه انسانی وزارت اقتصاد، کارشناسان حوزه بهره وری ستادی و دستگاه های تابعه این وزارتخانه و کارشناسان سازمان بهره وری ایران با موضوع بررسی کارنامه عملکرد بهره وری وزارت اقتصاد از لحاظ رویکردی و روش شناسی در سالن شهید مطهری وزارت اقتصاد برگزار شد