آرشیو شنبه ۲۰ خرداد ۱۴۰۲، شماره ۸۲۰۳
صفحه آخر
۲۴

فضای مجازی

در رصد فضای مجازی و تازه ترین فعالیت اهالی فرهنگ و هنر خبرهایی درباره انتشار قطعه تازه علیرضا قربانی، کتاب تازه بهاء الدین خرمشاهی، نمایش جدید شهرام گیل آبادی، خداحافظی قزلی از انتشارات جام جم و آغاز اکران آنلاین «بی صدا حلزون» دیده می شود که برش هایی از آن را در ادامه می خوانید.

توضیح خرمشاهی راجع به کتاب تازه اش

بهاء الدین خرمشاهی در ویدیویی از انتشار مجموعه اشعارش در انتشارات نگاه خبر داده است. آن طور که او می گوید این سلسله مجموعه اشعار که توسط این انتشارات منتشر شده از ملک الشعرا بهار و شاملو شروع شده و در شمارگان نزدیک به 50 به او رسیده است. او با اشاره به تصویر خود بر جلد این کتاب می گوید: «باور کنید نمی خوام زهد فروشی کنم اما اگر عکس یک درخت یا کبوتر زیبا بود بهتر بود.» خرمشاهی با اعلام این نکته که او را به شاعری نمی شناسند، می گوید این کتاب نتیجه 60 سال شاعرانگی او از سال 1341 تا 1401 است. این دیوان شامل اشعار آیینی و عرفانی، غزل، قصیده، مثنوی، طنز، قالب های نو، سربه سر با خیام، مرگ اندیشی و... است. او در بخشی از صحبت های خود اضافه می کند: «من آرزو دارم که هرکس این کتاب را می خواست برایش پست می کردم اما آرزو دارم فقط، امکان ندارم.»

تئاتر و مهمترین پارادایم هستی

شهرام گیل آبادی ویدیویی از تمرین نمایش «657» را منتشر کرده و عبارت «قصه عاشقانه کولبری که ماشین خواب شد» را برای آن انتخاب کرده است. او در بخشی از یادداشت اینستاگرامی خود درباره این نمایش نوشته است: «اگر هر کسی خودش را برای زندگی بهتر پرورش دهد و برای خودش ارزش قائل باشد به یقین به دنیای آدم ها احترام می گذارد و دنیا روز به روز جای بهتری برای انسان می شود. هنر به من آموخت می توان دنیا را تغییر داد و تئاتر به من آموخت که این تغییر از یک نقطه آغاز می شود آن نقطه «خود» نام دارد. تئاتر مهمترین پارادایم هستی را به من آموخت. تئاتر برای من یک فضیلت است و این فضیلت محیط مبارزه با جهل و خودکامگی را فراهم می کند.» طبق اطلاعات منتشر شده در این پست اینستاگرامی سیما تیرانداز، حمیدرضا ترکاشوند، امیر عظیمی، فرانک جواهری، هلیا عمرانی، سحر رضا قلی و... از بازیگران این نمایش هستند. امیر عظیمی و حمیدرضا ترکاشوند در این نمایش اجرای زنده دارند.

«پریشانی» با علیرضا قربانی

علیرضا قربانی در صفحه اینستاگرامش قطعه جدیدی با نام «پریشانی» منتشر کرده است. او نوشته: «در هفته های گذشته که تور کنسرت جدید ما در شهرهای مختلف ایران در جریان بود، قطعه جدیدی با نام پریشانی با آهنگسازی دوست عزیزم حسام ناصری و شعری از احمد امیرخلیلی را اجرا کردیم که مورد توجه هنردوستان عزیز قرار گرفت. با توجه به اینکه این قطعه تاکنون منتشر نشده است، ممکن است نسخه های کم کیفیت آن توسط مخاطبان دست به دست شود. بنابر این همراه با تیم اجرایی کنسرت تصمیم گرفتیم که این قطعه را در دو نسخه مختلف خدمت شما دوستان عزیز تقدیم کنیم. همچنین بزودی کنسرت های تهران بعد از وقفه ای چهارساله در کاخ موزه سعدآباد به روی صحنه خواهد رفت. اطلاعات تکمیلی در مورد زمان و نحوه خرید بلیت بزودی از این صفحه اطلاع رسانی خواهد شد.»

آغاز اکران آنلاین «بی صدا حلزون»

مهران احمدی در صفحه اینستاگرام خود از آغاز اکران آنلاین «بی صداحلزون» خبر داده است. اکران آنلاین فیلم سینمایی «بی صدا حلزون» به کارگردانی بهرنگ دزفولی زاده و تهیه کنندگی مرتضی شایسته، از پنجشنبه 18 خرداد ماه آغاز شده است. این فیلم با بازی هانیه توسلی، مهران احمدی، پدرام شریفی و محسن کیایی به معضلات ناشنوایان در بستر روایتی عاشقانه پرداخته است. با توجه به مضمون فیلم، نسخه ویژه ناشنوایان نیز در اکران آنلاین عرضه شده است.

خداحافظی قزلی از انتشارات جام جم

محمد کاظم کاظمی در پست اینستاگرامی خود از خداحافظی مهدی قزلی با انتشارات جام جم خبر داده است. او در بخشی از یادداشت بلند خود به بهانه این خبر آورده: «کتاب هایی که در دوران مسئولیت او منتشر شده بود، به عنوان یادگارهایی از این دوران باقی ماند، 26 عنوان کتاب که 22 عنوان آن را من ویراستاری کرده بودم. همکاری من با جام جم از ابتدای مسئولیت مهدی قزلی در این انتشارات و به پیشنهاد او شروع شد و تا پایان حضور او در این مسئولیت ادامه یافت. کتاب های خواندنی و موثری در این مدت منتشر شد، از نویسندگانی توانا که ویراستاری آثارشان برایم مایه مباهات است.»