آرشیو پنجشنبه ۱۳ مهر ۱۴۰۲، شماره ۶۵۹۸
حوادث
۱۵

تلنگر

پایان عربده کشی 189شرور تهران

ماموران اداره اطلاعات تهران بزرگ در عملیاتی 48ساعته، 189نفراز اراذل و اوباش را که اغلب سابقه دار بودند، بازداشت کردند.

به گزارش خبرنگار جام جم، سردار عباسعلی محمدیان، فرمانده انتظامی تهران در حاشیه طرح برخورد با اراذل و اوباش، دیروز در ستاد فرماندهی تهران در جمع خبرنگاران گفت : در 48 ساعت گذشته ، ماموران اداره اطلاعات تهران بزرگ 189 نفر از اراذل و اوباشی را که در پایتخت و در قالب 51 باند با سلاح سرد و گرم فعالیت داشتند، بازداشت کردند. متهمان بازداشتی حداکثر 24 تا 48 ساعت بعد از دستگیری با پابند و دستبند برای بازسازی صحنه های سرقت و شرارت به محل جرم بازگردانده می شوند تا شهروندان بدانند پلیس قاطعانه با آنها برخورد می کند. همچنین 16 نفر از افرادی که در فضای مجازی شرارت را ترویج می دادند، در تهران و شهرستان های همجوار دستگیر شدند.

بازداشت گنده لات تهران

یکی از معروف ترین افراد سابقه دار و سطح یک پایتخت به نام هانی 40ساله در میان دستگیرشدگان این طرح است. طرفدار دو آتیشه استقلال که تیر امسال دعوایی در کمپ آنجا راه انداخت و زندانی شد و بعد از دو ماه وثیقه گذاشت و بیرون آمد. اما بعد از آزادی، کری خوانی هایش با رقبایش ادامه داشت و چهار شب قبل با آنها در مغازه جیگرکی در جنوب تهران قرار گذاشت و دعوا راه انداختند. آنها برای این که فیلمی از صحنه درگیری نباشد، فیلم دوربین ها را با خود بردند. در این درگیری سه نفر با ضربه های قمه زخمی شدند. هانی دیروز به جام جم گفت : دعوای آخر من نبود. چون خلافکارم هر اتفاقی می افتد پایم به ماجرا باز می شود. خلافم، دعوا و درگیری است. فرزند دارم و دوست دارم درست زندگی کنم اما سابقه ام رهایم نمی کند. در این 15سال به همه زندان های تهران و کرج رفته ام. چند سال قبل به اتهام مفسد فی الارض، حکم اعدام گرفتم. هفت سال زندان بودم که حکمم شکست و آزاد شدم.

قهرمان مردان آهنین به خلاف رسید

فرشید زمانی برای خودش از قهرمانان مسابقه مردان آهنین بود اما حالا در میان افراد اراذل و اوباش دیده می شود. وی می گوید: دوستم نمایشگاه خودرو داشت . با نمایشگاه دار دیگری اختلاف دو میلیارد تومانی داشت و طلبش را نگرفت. یک روز به جای او خواهرزاده اش را در کرج ربودند و دو روز در باغ زندانی کردند. چون با آنها بودم، پایم به ماجرای آدم ربایی باز شد و مدتی زندانی شدم. یک شب از باشگاه بیرون آمدم، سه نفر به من حمله کردند که با چاقو آنها را زخمی کردم، در غیر این صورت مثل روح ا...داداشی من هم کشته می شدم. مدتی بابت این جرم هم بازداشت و دیه دادم. بعد از آزادی در خانه ام مهمانی شبانه داشتم که همسایه مرا لو داد و بازداشت شدم و مواد دوستم در خانه ام کشف شد.

قربانی اسیدپاشی، فروشنده مواد شد

محسن 38ساله و مجرد است، صورتش با اسید سوخته و ماسک بر چهره دارد. می گوید: به چارلی معروفم . هشت سال قبل سر مواد با بچه محله مان درگیر و با اسید مرا سوزاند که چشم چپم کور شد. او حکم قصاص و 10سال حبس گرفت. این حکم اجرا نشد و بعد هفت سال از زندان بیرون آمد و با گذاشتن وثیقه، فرار کرد. خانه ام را برای درمانم فروختم ؛ در مزون لباس عروس کار می کردم. هزینه درمانم بالا بود. دوباره سراغ فروش موادمخدر رفتم. چند روز پیش هم بابت نگهداری و حمل 400 گرم شیشه و هروئین در خودرویم و پول های در آن در محله خزانه، خودرویم توقیف و بازداشت شدم.