آرشیو چهارشنبه ۲ اسفند ۱۴۰۲، شماره ۶۷۱۲
بین الملل
۱۸
گزارش

26 کشور اروپایی به رژیم صهیونیستی هشدار دادند؛ افزایش نگرانی متحدان تل آویو

ادامه تهدیدات رژیم صهیونیستی درباره حمله زمینی به رفح، باعث نگرانی برخی متحدان این رژیم شده است. از ابتدای جنگ غزه، کشورهای اروپایی همراه با آمریکا از جنایات صهیونیست ها درغزه حمایت کرده اند اما اکنون با گسترش این جنایات و تهدید مقامات صهیونیست مبنی برحمله زمینی به رفح، اروپایی ها نگرانندکه نتوانند موج اعتراض ها علیه رژیم صهیونیستی در کشورهای شان را کنترل کنند و بر همین اساس برای فرار از فشار افکار عمومی انتقاد از صهیونیست ها روی آورده اند.

اگرچه این انتقادها نیز بسیار محتاطانه طرح می شود تا روابط راهبردی این کشورها با رژیم صهیونیستی را تحت الشعاع قرار ندهد اما طرح آنها نشان می دهد اروپایی ها از ادامه این وضعیت نگران شده اند. درهمین ارتباط کشورهای عضو اتحادیه اروپا، به جز مجارستان درباره هرگونه عملیات نظامی رژیم صهیونیستی علیه شهر «رفح» در جنوب نوار غزه، به تل آویو هشدار دادند.

به نوشته خبرگزاری رویترز،26کشوراروپایی در بیانیه ای مشترک گفتند که حمله رژیم صهیونیستی به رفح، کاملا فاجعه بار خواهد بود و بحران انسانی 1.5میلیون فلسطینی را که درآن شهرپناه گرفته اند، وخیم تر می کند.

دراین بیانیه آمده است: ماخواستار وقفه بشردوستانه فوری هستیم تا به آتش بس پایدار،آزادی بی قیدو شرط تمام گروگان ها وارائه کمک های انسانی منجر بشود.

اعضای اتحادیه اروپا تصریح کردند: ما از اسرائیل می خواهیم که در رفح اقدام نظامی انجام ندهد، زیرا وضعیت انسانی فاجعه بار در این منطقه را وخیم تر کرده و مانع رسیدن خدمات اولیه و کمک های بشردوستانه مورد نیاز می شود.

پیش از این نیز رویترز به نقل از دو مقام صهیونیست و دو مقام محلی گزارش داده بود که ظاهرا تل آویو قصد دارد به مدت شش الی هشت هفته دیگر، نبرد فشرده در غزه و حتی شهر رفح را ادامه داده و سپس تا حدی از حملات عقب نشینی کند.

ادعای رژیم صهیونیستی درباره نزدیک بودن حمله

بیانیه کشورهای اروپایی در حالی است که رادیو ارتش اسرائیل اعلام کرد که تل آویو به تصمیم گیری درخصوص آغاز عملیات زمینی در شهر رفح نزدیک شده است.رادیو ارتش اسرائیل در ادامه گزارش داد که مقامات نظامی از پایان عملیات زمینی خان یونس در جنوب نوار غزه که هفته هاست ادامه دارد خبر دادند.این منابع اعلام کرده اند که پس از حدود دو هفته اشغال مجتمع پزشکی ناصر در خان یونس و بازداشت کادر درمانی، بیماران و آوارگان آن عملیات در این بیمارستان هم رو به اتمام است.با وجود اعلام ارتش رژیم صهیونیستی درخصوص آمادگی برای عملیات زمینی در رفح، روزنامه عبری هاآرتص در گزارشی نوشت که با وجود اظهارات مکرر، نه دولت و نه ارتش مشتاق اقدام نظامی در رفح نیستند و طرح های نظامی برای عملیات در این منطقه هنوز آماده نیست.