آرشیو چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳، شماره ۲۳۵۵۶
اخبار کشور
۳

امیر حیدری: در عملیات «وعده صادق» نیروهای مسلح ما یک تابوشکنی توام با اقتدار رقم زدند

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: در عملیات وعده صادق نیروهای مسلح ما یک تابوشکنی توام با اقتدار رقم زدند و نشان دادند دوران بزن در رو تمام شده است و قاعده جدیدی را در منطقه ارائه کردند.

امیر کیومرث حیدری، فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در نشست خبری به مناسبت 29 فروردین روز ارتش اظهار داشت: میهن عزیز ما در یک پیروزی تاریخی بر استکبار جهانی و رژیم جعلی صهیونیستی است و این پیروزی قاطع را تبریک می گویم.

وی افزود: این عملیات مطالبه به حق مردم ما بود و نیروهای مسلح پاسخ قاطعانه ای به خواسته های ملت دادند و ثابت کردند که رژیم صهیونیستی ترتیبات دفاعی اش سست تر از خانه عنکبوت است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش تاکید کرد: روز 29 فروردین روز برجسته ای است که به عنوان روز تولد ارتش اسلامی و انقلابی از آن یاد می کنیم، نباید ارتش امروز را با ارتش دوره قبل انقلاب کشور مقایسه کرد و آن ارتش و سیستم کاملا از بین رفت و ارتش ما متاثر از انقلاب اسلامی و امام راحل است.

امیر حیدری ادامه داد: ارتش از پس از جنگ تا الآن هم مرزها را رها نکرده است و پس از جنگ نیز اراضی بسیاری آلوده به مین و مهمات بود و همه نیاز داشتند تا این اراضی پاک سازی شود و لذا نزاجا ماموریت یافت از دهانه خلیج فارس تا آذربایجان غربی را پاک سازی کند و الآن همه این اراضی پاک سازی شده است.

وی خاطرنشان کرد: از سال 75 تا 84 نیروی زمینی به صورت پنهان هر روز با منافقین درگیر بوده است تا طومار زندگی آنها را در مرزها در هم بپیچد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: امروز نزاجا 23 رسته دفاعی دارد و در تمام این رسته ها تجهیزات و سامانه های بسیاری برای دفاع زمینی وجود دارد و نیازی به بیگانگان نداریم و به مرز خودکفایی رسیده ایم.

وی تاکید کرد: در نزاجا تولیدکننده انواع پهپاد هستیم از کوچک و اطلاعاتی تا پهپادهای بزرگ و راهبردی، همچنین انواع موشک ها را هم در نیروی زمینی تولید و هم از وزارت دفاع تهیه می کنیم.

فرمانده نیروی زمینی ارتش ابراز کرد: اکنون 11 تیپ نزاجا در مرزها از ارس گرفته تا غرب و شمال و جنوب غرب و شمال شرق و... حضور دارند.

وی تصریح کرد: حضور ما در مرزها به معنای وجود تهدید و خطر در مرزها نیست بلکه باید آمادگی و اشراف اطلاعاتی خود را برای امنیت پایدار حفظ کنیم.

فرمانده نیروی زمینی ارتش افزود: امروز از مرزها به صورت هوشمندانه مراقبت می کنیم و از تجهیزات و تسلیحات هوشمند در مرزها بهره می بریم.

وی درخصوص عملیات وعده صادق و احتمال حمله اسرائیل گفت: نیروهای مسلح تکلیف دارند از تمامیت ارضی کشور و نظام اسلامی حفاظت کنند، یعنی هم باید از مرزها دفاع کنیم هم استقلال کشور و هم نظام. نیروهای مسلح کشور ما اگرچه در لباس با یکدیگر تفاوت دارند اما مکمل یکدیگر و هم افزا هستند.

امیر حیدری ادامه داد: در عملیات وعده صادق نیروهای مسلح ما یک تابوشکنی توام با اقتدار رقم زدند و نشان دادند دوران بزن در رو تمام شده است و قاعده جدیدی را در منطقه ارائه کردند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش در پاسخ به سوالی درخصوص احتمال بالا رفتن تنش اسرائیل و آمادگی نزاجا گفت: ارتش و نزاجا بخش هایی از پازل قدرتمند نیروهای مسلح کشور هستند و امروز آماده پاسخگویی به هر تهدیدی هستیم، امروز آسمان کشور ما امن تر از هر جای جهان است و مرزهای ما هم جزو امن ترین مرزهاست.