آرشیو چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳، شماره ۸۴۴۰
ورزشی
۲۲

نبرد مرگ و زندگی غول ها در دور برگشت یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا

من از تو قوی ترم !

فرخ حسابی

دور برگشت مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا امشب ساعت 22:30 با انجام دو دیدار بسیار مهم به پایان می رسد. در بازی بزرگ این مرحله منچسترسیتی میزبان رئال مادرید در ورزشگاه اتحاد است و در دیگر بازی حساس امشب، بایرن مونیخ میزبان آرسنال است. هر دو مسابقه در دور رفت با تساوی به پایان رسید و البته اوج هیجان فوتبال را در هر دو مسابقه می شد دید.حالا وقت تعیین تکلیف است و از جمع چهار غول فوتبال اروپا دو تیم قطعا باید حذف شوند و شرایط به گونه ای است که پیش بینی نتایج به هیچ وجه ممکن نیست.

منچسترسیتی و رئال مادرید در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو به تساوی 3-3 دست یافتند و یک بازی فوق العاده تماشایی و در کلاس جهانی را به نمایش گذاشتند. این نتیجه روی کاغذ به نفع منچسترسیتی است که امشب میزبان پرافتخارترین تیم اروپاست. هرچند که قانون گل زده در خانه حریف دیگر در این مراحل به حساب نمی آید اما تساوی در زمین حریف و فرصت جبران در زمین خودی، امتیاز بزرگی است که پپ گواردیولا و شاگردانش شانس استفاده از آن را دارند. سیتی مدافع عنوان قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا است و بعد از فتح سه گانه قهرمانی (لیگ، حذفی و لیگ قهرمانان) در سال گذشته، حالا باز هم توانایی کسب هر سه جام را دارد و البته شرایط خوبی را نیز تجربه می کند و شرایط هم به نفع این تیم پیش می رود.

قهرمان سال گذشته و قهرمان ابدی

شاید بتوان گفت خوشحال ترین مرد دنیای فوتبال در هفته ای که گذشت پپ گواردیولا بود. در لیگ برترانگلیس دو رقیب بزرگ این تیم در راه قهرمانی یعنی آرسنال و لیورپول شکست خوردند تا به شکلی غافلگیرکننده سیتی صدرنشین شود و باز هم شانس اول قهرمانی باشد. در واقع تا 2 هفته قبل خیلی ها در موفقیت این فصل برای منچسترسیتی تردید داشتند و تصور می کردند این تیم شاید بعد از سوپرجام اروپا و جام جهانی باشگاه ها، دیگر هیچ جامی نگیرد. اما حالا در لیگ برتر، لیگ قهرمانان و جام حذفی شانس کسب 3 جام دیگر را هم دارند.

رئال مادرید که قهرمان همیشگی لیگ قهرمانان اروپا به حساب می آید و با 14 جام، دست نیافتنی به نظر می رسد این فصل باثبات و باکمترین نوسان پیش رفته است. تیم کارلو آنچلوتی با وجود مصدومیت های متعدد و طولانی مدت ستارگانش به احتمال فراوان قهرمان لالیگای این فصل خواهد بود. پرافتخارترین سرمربی لیگ قهرمانان شانس دارد تا یک جام دیگر هم در این تورنمنت به افتخارات خودش و پرافتخارترین تیم تورنمنت بزرگ قاره اضافه کند اما برای رسیدن به این هدف کار بسیار سختی در پیش دارد. آنها فصل گذشته بعد از تساوی 1-1 در بازی رفت مرحله نیمه نهایی مقابل منچسترسیتی در بازی برگشت در ورزشگاه اتحاد با نتیجه 4-0 مغلوب شدند و حالا به دنبال انتقام آن نتیجه نیز هستند.

بایرن به دنبال جبران ناکامی ها

در دیگر بازی امشب هم در ورزشگاه آلیانتس آرنای شهر مونیخ، بایرن میزبان آرسنال خواهد بود. توماس توخل سرمربی بایرن روند 11 قهرمانی متوالی این تیم در بوندس لیگا را خراب کرد و همین هم باعث شد خیلی زودتر از پایان فصل، باشگاه به این نتیجه برسد که فصل آینده با او ادامه ندهد. اما بایرن توخل شانس قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا را دارد و شرایط شان هم بد نیست. تساوی 2-2 هفته گذشته در لندن باعث شده تا نسبت به آرسنال شانس بیشتری برای صعود به نیمه نهایی داشته باشند.

از سوی دیگر آرسنال با شکست مقابل استون ویلا در لیگ برتر شوکه شد و البته شانس شان برای قهرمانی در لیگ برتر انگلیس کمتر از قبل شده است. توپچی ها نگران هستند که این اتفاق تلخ در لیگ قهرمانان هم ادامه پیدا کند و بایرن آنها را مثل همیشه حذف کند. با وجود اینکه در خانه مقابل بایرن به تساوی رسیدند، اما هنوز همه چیز مساوی است و فقط امتیاز میزبانی در بازی برگشت برای حریف آلمانی خواهد بود. آرسنال در این فصل تیم به مراتب بهتری نسبت به بایرن مونیخ بوده اما بازی در زمین حریف، کار شاگردان میکل آرتتا را سخت خواهد کرد.

برش

ادای احترام ستاره سیتی به رئال مادرید

برناردو سیلوا ستاره منچسترسیتی در آستانه بازی برگشت تیمش مقابل رئال مادرید گفت: «ما حداکثر احترام را برای مادرید به خاطر همه چیزهایی که در تاریخ خود به دست آورده قائل هستیم. تیم بسیار خطرناکی هستند چون تیمی هستند که به شیوه ای بسیار متفاوت تر از ما بازی می کنند. شما احساس می کنید کنترل بازی را در اختیار دارید و آنها در یک لحظه دو گل می زنند. این احساس بسیار عجیبی است و به همین دلیل آنها بارها قهرمان اروپا شده اند.»