آرشیو چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳، شماره ۸۴۴۰
ورزشی
۲۲

روزهای جهنمی لیورپول چه زمانی به پایان می رسد ؟

پایان تلخ در انتظار یورگن کلوپ

لیورپول تا چند هفته قبل مدعی قهرمانی دست کم سه جام در این فصل بود اما در فاصله ای کوتاه یک جام را از دست داد و در آستانه ناکامی در دو جام دیگر هم قرار گرفت.

آنها ابتدا به منچستریونایتد در جام حذفی باختند و کنار رفتند. در لیگ اروپا در بازی رفت مرحله یک چهارم نهایی در زمین خود با نتیجه عجیب 3-0 به آتالانتا باختند و در آستانه حذف شدن قرار گرفتند و در لیگ برتر انگلیس هم مقابل کریستال پالاس شکست خوردند و صدر جدول را در رقابت با منچسترسیتی و آرسنال از دست دادند و باتوجه به بازی های باقیمانده کار سختی برای بازپس گرفتن آن دارند.بعد از باخت 1-0 یکشنبه مقابل کریستال پالاس، اندی روبرتسون مدافع اسکاتلندی لیورپول به انتقاد از تیمش پرداخت و با اشاره به مشکلات این تیم گفت سرخ های شهر آنفیلد گل های زیادی دریافت می کنند و در عوض توانایی زدن گل های کافی را ندارند. او گفت: «برای رسیدن به موفقیت این مشکل نباید وجود داشته باشد. ما نمی توانیم دروازه تیم مان را بسته نگه داریم، بنابراین وقتی این کار را نمی کنید باید از شانس های گلزنی خود استفاده کنید. به همین راحتی.»

اما برای یورگن کلوپ سرمربی لیورپول، حل کردن این موضوع چندان راحت نیست. او نمی تواند وارد زمین شود و موقعیت هایی را که مهاجمان تیمش هدر می دهند وارد دروازه حریفان کند یا اشتباهات باورنکردنی که مدافعان لیورپول انجام می دهند را جبران کند.

واقعیت سخت و تلخ این است که لیورپول در مهم ترین مقطع فصل، خود را در بدترین شرایط ممکن می بیند. آنها نوعی از دست دادن جمعی اعتماد به نفس و خودباوری را تجربه می کنند که حتی سرمربی تیم هم نمی تواند دلیل آن را توضیح دهد چه به برسد که بخواهد آن را رفع کند. در واقع، پس از هفته جهنمی کلوپ، اکنون این ترس واقعی وجود دارد که یک دوره 9ساله پر از روزهای خوب فراموش نشدنی با یک پایان بسیار ناامیدکننده و سطح پایین همراه باشد. کلوپ در پایان فصل لیورپول را ترک می کند و خودش، بازیکنانش و هواداران لیورپول دوست دارند که این پایان همراه با کسب جام و موفقیت باشد اما ظاهرا تیم او در مسیر دیگری حرکت می کند.