آرشیو چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳، شماره ۲۳۵۶۸
جامعه
۱۰

# پرسه در فضای مجازی

اهداف گزارش دروغ BBC

قاسم زاده: «انتشار یک گزارش ازسوی bbc (به استناد چند برگ کاغذ بدون تاریخ، مهر، شماره، امضا و...)، تقریبا یک سناریوی تکراری و با کارکرد روانی به نظر می رسد؛ از یک سو برای انحراف افکار عمومی (بابت آنچه که در دانشگاه های آمریکا می گذرد) و ازسوی دیگر چه بسا تحریک احساسات عمومی(همزمان با اجرای طرح نور)!»

رهبر دور اندیش

محمد صرفی: «یادتان هست چند سال پیش آمریکا پایش را در یک کفش کرده بود که ایران باید بر سر قدرت موشکی خود مذاکره کند؟ سیاستمداری حکیم گفت: «قدرت های دنیا زور می گویند، آن وقت ما در مقابل اینها دست خودمان را خالی کنیم؟»؛ آن «رهبر دور اندیش» آیت الله خامنه ای بود و ماجرای اخیر عمق درایت او را روشن کرد.»

یادی از کشتار 13 آبان

اعظم سادات سیدمومنی نوشت: «این اتفاقی که برای دانشجوهای آمریکایی افتاده برای ما خاطره ست! 13 آبان 57 بعد از چند روز محاصره دانشگاه توسط نیروهای نظامی، گاز اشک آور به داخل دانشگاه پرتاب شد. به این جا راضی نشدند و شروع به تیراندازی کردند که نتیجش شد خشن ترین حادثه بعد از 17 شهریور.»

واکنش ها به جذب دانشجویان آمریکایی در ایران

علی فرحزادی با انتشار تصاویری از واکنش کاربران خارجی به فراخوان جذب دانشجویان معترض آمریکایی در دانشگاه های ایران نوشت: «دانشگاه شیراز و فردوسی بیانیه دادن همه دانشجوها و اساتیدی که برای حمایت از غزه اخراج یا حتی تهدید میشن رو با شرایط ویژه جذب می کنیم. حالا این موضوع به شدت مورد استقبال فعالین مجازی قرار گرفته؛ آمریکا با هزار کلک از کشورهای مختلف نخبه جذب کرده بود حالا هرچی خورده باید پس بده!»

وضع تاسف بار اپوزیسیون

سیدعلی موسوی: «در روزگاری که در اقصی نقاط جهان مردم در حمایت از مردم غزه راهپیمایی می کنند، اپوزیسیون و سلطنت طلبان حامی اسرائیل هستند. البته از اپوزیسیونی که پرفسور سمیعی را هو می کند و نهایت کنش آنها فحاشی است نباید بیش از این توقع داشت.»

اهمیت تجمعات در دانشگاه کلمبیا

امیرعلی ابوالفتح: «اهمیت تجمعات حمایت از فلسطین در دانشگاه کلمبیا فقط به این دلیل نیست که دانشگاه کلمبیا یکی از اعضای Ivy League است، بلکه به این دلیل است که این دانشگاه در نیویورک قرار دارد، عمده ترین مرکز جمعیتی یهودیان در منطقه شمال آمریکا و پرجمعیت ترین جامعه یهودیان بیرون از اسرائیل»

اعدام کردن یا اعدام نکردن، مسئله این است!

کاربری نوشت: «اینکه بابک زنجانی تخفیف مجازات خورده و حکمش 20 سال حبس شد رو کاری ندارم، اینکه تمام خسارت ها رو پرداخت کرده هم کاری ندارم... ولی چرا اینایی که میگن نه به اعدام الان درخواست اعدام دارن؟!»

تغییر نگاه به کارگر به روایت تصویر

مصطفی رضایی با انتشار این تصاویر نوشت: «امروز روز کارگر بود و رئیس جمهور رفت کنارشون که بهشون خدا قوت بگه؛ اون عکس پایینم گذاشتم که فراموش نکنیم یه زمانی چطوری به کارگرا نگاه می کردن...»

کی ضرر کرد؟

امین ترابی: «قرار بود بعد از وعده صادق بهای سنگینی بپردازیم! ولی 2000 تاجر زیر سایه امنیت و اقتدار جمهوری اسلامی اومدن ایران از دستاوردهای صادراتی مون کانتینر کانتینر میخرن و میبرن! حالا شما بگید ما ضرر کردیم یا اونا؟!»