آرشیو شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳، شماره ۲۳۵۷۵
صفحه اول
۱

در جریان سفر دوم دولت سیزدهم به استان قم صورت گرفت

استقبال پرشور و گسترده مردم قم از رئیس جمهور

رئیس جمهور در پی سفر خود به استان قم مورد استقبال باشکوه و گسترده مردم در حرم حضرت معصومه(س) قرار گرفت و ضمن تبریک میلاد حضرت معصومه(س)، ولادت امام رضا (ع) و دهه کرامت، وجود حضرت فاطمه معصومه (س) را مایه برکت برای قم و ایران اسلامی توصیف و تصریح کرد: به برکت وجود ایشان قم تبدیل به مرکز بزرگ نشر معارف اسلامی برای ایران اسلامی و همه جهان اسلام شده است.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی در آغاز سفر دوم دولت مردمی به استان قم، ضمن زیارت قبور مطهر شهدا در گلزار شهدای قم، به افتتاح طرح پوشش سراسری شبکه فیبر نوری استان قم، افتتاح و واگذاری تعدادی از واحدهای مسکونی نهضت ملی مسکن پرداخت و همچنین با مردم استان نیز در حرم حضرت معصومه(س) دیدار کرد.

وی همچنین در این سفر با تعدادی از علما و مراجع عظام تقلید نیز دیدار و گفت وگو کرد.

باور داریم اداره موفق کشور بر مبنای عقلانیت انقلابی ممکن خواهد بود نه دیپلماسی التماسی

رئیس جمهور در اجتماع باشکوه مردم در حرم مطهر حضرت معصومه (س) ضمن تبریک میلاد ایشان و نیز ولادت امام رضا (ع) و دهه کرامت، وجود حضرت فاطمه معصومه (س) را مایه برکت برای قم و ایران اسلامی توصیف و تصریح کرد: به برکت وجود ایشان قم تبدیل به مرکز بزرگ نشر معارف اسلامی برای ایران اسلامی و همه جهان اسلام شده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه جلوه اقتدار نظامی کشور را در عملیات بزرگ وعده صادق دیدیم که چگونه بینی دشمن به خاک مالیده شد، خاطرنشان کرد: بارها تاکید کردیم که اداره کشور باید مبتنی بر عقلانیت انقلابی باشد نه دیپلماسی التماسی؛ ما از امامین انقلاب و شهدا آموختیم که کشور را باید بر مبنای عقلانیت انقلابی اداره کرد و حل مسئله کرونا و عضویت در سازمان های منطقه ای و بین المللی بر مبنای تکیه بر همین عقلانیت انقلابی ممکن شد و ان شاءالله در آینده نزدیک بر مبنای همین عقلانیت انقلابی شاهد رونق اقتصادی نیز خواهیم بود.

دولت از وعده ایجاد یک میلیون اشتغال در سال عقب نیست

رئیس جمهور در ادامه به موضوع اشتغال به عنوان یکی دیگر از دغدغه های مهم مردم به ویژه در استان قم اشاره کرد و اظهار داشت: بحمدالله دولت از وعده ایجاد یک میلیون اشتغال در سال عقب نیست و این بدان معناست که ما به وعده ای که در این باره به مردم دادیم، عمل کرده ایم و موضوع ایجاد اشتغال برای جوانان تحصیلکرده نیز به صورت جدی در دستور کار دولت است.

رئیسی به توجه ویژه دولت به ایجاد مراکز ورزشی و تفریحی برای جوانان نیز اشاره کرد و تصریح کرد: توسعه مراکز و اماکن ورزشی و تفریحی در استان قم در کنار علم و دانش افزایی و بصیرت افزایی جزو برنامه های دولت در این استان است.

راه اندازی 150 کارخانه تعطیل و نیمه تعطیل در استان قم

وی همچنین راه اندازی 150 کارخانه تعطیل و نیمه تعطیل در استان قم را بخش دیگری از اقدامات دولت مردمی برای رفع مشکلات این استان برشمرد و افزود: در مقطعی بسیاری از کارخانه ها و کارگاه های تولیدی ما دچار تعطیلی شده بودند اما با تلاش های صورت گرفته در این استان، به لطف خداوند متعال، امروز در کشور می توانیم اعلام کنیم که طبق آمار قطعی تعداد واحدهای تولیدی احیا شده در کشور به عدد 9 هزار رسیده است و این بدان معناست که دولت نه تنها اجازه تعطیلی هیچ واحد تولیدی را نمی دهد بلکه کارخانه ها و کارگاه های تعطیل و نیمه تعطیل را هم به چرخه تولید باز خواهد گرداند و برای هزاران نفر نیز اشتغال ایجاد خواهد کرد.

رئیس جمهور همچنین به تلاش دولت برای حل مشکلات احداث فرودگاه قم به عنوان یکی از نیازهای ضروری استان نیز اشاره و تصریح کرد: شهر قم به دلیل اهمیت و جایگاه آن در جهان اسلام نیازمند زیرساخت های حمل ونقل از جمله فرودگاه است که مشکلات حقوقی آن در حال پیگیری است و این طرح نیز از جمله طرح هایی است که با جدیت در دستور کار دولت است و امیدواریم تا پایان دولت شاهد احداث و بهره برداری فرودگاه قم باشیم.

در جنگ اراده ها اثبات کردیم که می توانیم توطئه های دشمنان را به شکست بکشانیم

رئیس جمهور با بیان اینکه امروز کشور و ملت ما با جنگ اراده ها مواجه است و به رغم تلاش دشمن برای توقف رشد تجارت، تولید و اقتصاد کشور در مسیر پیشرفت قرار گرفته است، گفت: بحمدالله علی رغم اینکه در 10 سال گذشته کشور رشد اقتصادی کمتر از یک درصد داشته است اما در سال اول این دولت 4 درصد، سال دوم بیش از 4 درصد و سال سوم شاهد رشد بیشتر از 6 درصدی اقتصاد در کشور هستیم، ترانزیت کشور نسبت به سال قبل 58 درصد رشد داشته و در این جنگ اراده ها اثبات کردیم که می توانیم توطئه های دشمنان را به شکست بکشانیم.

همه باید با هر گرایش و سلیقه ای به اجرای قانون پایبند باشیم

رئیسی همچنین در پاسخ به مطالبه و دغدغه مردم درباره عفاف و حجاب در کشور اظهار داشت: ما موظفیم به حکم اسلام و شرع عمل کنیم، از سوی دیگر همه باید با هر گرایش و سلیقه ای به اجرای قانون پایبند باشیم و کشور بر مدار اجرای قانون بچرخد.

وی رئیسی همچنین بر پیگیری دیگر مسائل و مشکلات استان قم در جلسه شورای اداری استان تاکید و خطاب به مسئولان دستگاه های اداری و اجرائی گفت: بدانید هرگونه رابطه ناسالم، رشوه و فساد در ادارات و سازمان ها مطلقا قابل تحمل نیست، ادارات و سازمان ها پناه مردم هستند و باید کار مردم را سریعا حل کنند و در صورتی که راه حلی وجود ندارد نیز باید با کرامت با مردم برخورد کرد.

واگذاری 3 هزار و 748 واحد مسکونی و 3 هزار و 508 قطعه زمین در استان قم

در ادامه نیز آیت الله رئیسی در آیین واگذاری 3 هزار و 748 واحد مسکونی و 3 هزار و 508 قطعه زمین به متقاضیان حضور یافت.

این واحدهای مسکونی و قطعات زمین در قالب طرح نهضت ملی مسکن به متقاضیان واجد شرایط واگذار شد و رئیس جمهور به شکل نمادین کلید یک واحد مسکونی و سند سه قطعه زمین را به صاحبان آنها تحویل داد.

سهم استان قم در طرح نهضت ملی مسکن ساخت 63 هزار واحد مسکونی بود که به گفته وزیر راه و شهرسازی، با تدابیر اتخاذ شده تاکنون ساخت 71 هزار واحد مسکونی در قالب این طرح آغاز شده و 16 هزار قطعه زمین روستایی نیز در حال واگذاری به متقاضیان است که مجموع واحدهای مسکونی احداثی در طرح نهضت ملی مسکن را به بیش از 86 هزار واحد می رساند.

بازدید رئیس جمهور از پروژه عظیم 30 هزار واحدی مسکن در سایت 560 هکتاری قم

علاوه بر اینها آیت الله رئیسی در ادامه برنامه های دومین سفر دولت مردمی به استان قم، پس از حضور در مراسم واگذاری 3 هزار و 748 واحد مسکونی و 3 هزار و 508 قطعه زمین به متقاضیان، از سایت 560 هکتاری احداث بخشی از واحدهای مسکونی نهضت ملی مسکن در استان قم بازدید کرد و با توضیحات وزیر راه و شهرسازی و مسئولان طرح نهضت ملی مسکن استان، از جزئیات اقدامات و برنامه های تکمیل این واحدها مطلع شد.

بنا بر برنامه ریزی وزارت راه و شهرسازی، سهم استان قم از احداث 4 میلیون واحد مسکونی در 4 سال دولت مردمی، 63 هزار واحد بود که به گفته وزیر راه و شهرسازی واحدهای در حال احداث و زمین های در حال واگذاری در قالب این طرح در استان قم از 86 هزار واحد فراتر رفته است.

جبران عقب ماندگی ها در بخش مسکن برنامه اولویت دار دولت مردمی است

همچنین آیت الله رئیسی در مراسم واگذاری 7 هزار و 256 واحد مسکونی و قطعه زمین در استان قم، با بیان اینکه حل مشکل مسکن مردم و جبران عقب ماندگی ها در این زمینه از ابتدای آغاز به کار دولت در دستور کار بوده است، تصریح کرد: با اقدامات صورت گرفته در این دولت تاکنون بیش از 100 هزار هکتار زمین در قالب طرح نهضت ملی مسکن در نظر گرفته شده که بخش قابل توجهی از آن آماده سازی و در حال ساخت و ساز است.

وی واگذاری بیش از 7 هزار واحد مسکونی و قطعه زمین در استان قم را تحقق بخشی از هدف گذاری و وعده دولت برای ساخت 71 هزار مسکن در این استان عنوان کرد و گفت: اگر همین نگاه ویژه و تلاش و کوشش در سال های قبل صورت گرفته بود امروز کشور در حوزه مسکن دچار این میزان از عقب ماندگی نبود.

رئیس جمهور با بیان اینکه مهم ترین سرمایه ما امید مردم است و نباید با غفلت و کم کاری این امید را تبدیل به ناامیدی کرد، افزود: واگذاری بیش از 7 هزار واحد مسکونی و قطعه زمین به مردم استان قم خبر بسیار مسرت بخش و امیدوارکننده است که امیدواریم موجبات رضایتمندی خدای متعال و مردم شریف این استان را فراهم کرده باشد.

«افزایش جمعیت تحت پوشش فیبر نوری به 7 و نیم میلیون خانوار»

در ادامه نیز آیت الله رئیسی به استان قم، با حضور در پارک علم و فناوری استان، پروژه اتصال سراسری استان قم به شبکه فیبر نوری را به شکل رسمی افتتاح کرد.

برای اجرای این طرح در 7 شهر استان قم، در مجموع 340 کیلومتر حفاری و داکت گذاری درون شهری و 65 کیلومترحفاری و داکت گذاری بین شهری انجام شده است.

این طرح در مدت 180 روز و با صرف اعتباری بالغ بر 600 میلیارد تومان اجرا شده و بر اساس آخرین برآورد مرکز آمار، 435 هزار خانوار را تحت پوشش قرار می دهد.

در آیین افتتاح این طرح، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه قم، پس از استان گلستان دومین استانی است که پوشش سراسری فیبر نوری در آن تکمیل شده است، از افزایش جمعیت تحت پوشش شبکه فیبر نوری در سراسر کشور به 7 و نیم میلیون خانوار خبر داد و وعده کرد این تعداد تا پایان سال به 14 میلیون خانوار برسد که حدود 70 درصد جمعیت کشور را شامل می شود.

دیدارهای جداگانه رئیسی با جمعی از علما و اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم

علاوه بر اینها و در ادامه سفر آیت الله رئیسی به استان قم، در دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی با جمعی از علما، فضلا و اعضای دفتر معظم له و همچنین با حضور در دفتر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با جمعی از اعضای این جامعه دیدار و گفت وگو کرد.

وی در این دیدارها ضمن استماع نظرات و دیدگاه های حاضران و پاسخ به برخی سوالات و نکات مطرح شده، به تشریح برنامه ها و اقدامات دولت در دو سال و نیم گذشته در مواجهه با مشکلات و دشواری های اداره کشور در آغاز به کار دولت مردمی و دستاوردهای دولت از جمله در زمینه های مهار شیوع گسترده کرونا، مهار و کاهشی شدن نرخ تورم، نرخ رشد نقدینگی و پایه پولی، تلاش برای تکمیل طرح های نیمه تمام و احیای واحدهای تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل، احیای روابط و تجارت خارجی با محوریت تقویت تعاملات با کشورهای همسایه، مسلمان و همسو و تلاش برای ارتقای امید، اعتماد و سرمایه اجتماعی پرداخت.

دیدار رئیسی با مراجع معظم تقلید

آیت الله سید ابراهیم رئیسی در بخش دیگر از سفر خود به استان قم، با مراجع تقلید دیدار و گفت وگو کرد.

وی با حضور در بیت و دفتر مراجع معظم تقلید، آیت الله جوادی آملی، آیت الله ناصر مکارم شیرازی، آیت الله حسین نوری همدانی، آیت الله جعفر سبحانی و آیت الله سید موسی شبیری زنجانی ضمن دیدار، به گفت وگو با ایشان پرداخت.

مراجع معظم تقلید ضمن موثر دانستن سفرهای رئیس جمهور به استان ها، عملیات وعده صادق را غرورآفرین دانستند.

همچنین ایشان با تاکید بر مبارزه دولت با مفاسد اقتصادی، همت و تلاش دولت را برای کاهش تورم و بهبود زندگی مردم خواستار شدند.

حفظ و ارتقای هویت فرهنگی و تمدنی قم مهم ترین مسئولیت مسئولان استان است

آیت الله رئیسی در ادامه برنامه های دومین سفر دولت مردمی به استان قم در نشست شورای اداری استان نشر جلوه های دین و علم از قم به سایر بلاد را برجسته ترین ویژگی این شهر دانست و اظهار داشت: اولین تاکید بنده به مدیران و مسئولان قم این است که هویت فرهنگی و تمدنی و مدنیت مثال زدنی قم را که دشمن به شدت بر روی آن تمرکز داشته و به انحا مختلف سعی دارد آن را مخدوش کند، مراقبت و صیانت کنید و در جهت ارتقای آن بکوشید.

وی در بخش دیگری از سخنانش به پیگیری و بررسی راهکارهای حل مشکل منوریل شهر قم در جلسه پیگیری موضوعات ویژه استان اشاره کرد و افزود: وضعیت فعلی این طرح موجب ناامیدی است و از آن برداشت ناکارآمدی مدیریتی می شود، اینکه در زمان احداث این طرح مطالعات لازم صورت گرفته یا نه بحث دیگری است، در حال حاضر ما با یک عمل انجام شده نیمه تمام مواجه ایم که باید با رویکرد حل مسئله نسبت به حل و فصل آن اقدام کنیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه بنای دولت حل مسائل کشور و چاره اندیشی برای مشکلات است، تصریح کرد: اینکه مدیران توقع داشته باشند که راه و مسیر برای فعالیت آنان هموار باشد، این گونه نیست، همان گونه که در دوران دفاع مقدس نیز برای رزمندگان ما هموار نبود و پس از آن در ماجرای داعش برای مدافعان حرم و فرمانده بزرگ آنان سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی هموار نبود و با مجاهدت و از خودگذشتگی و پیگیری موانع را رفع و مسیر را هموار کردند.

رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود در جلسه شورای اداری استان قم ثروت آفرینی برای کشور را از جمله وظایف مهم مدیران و مسئولان دستگاه های اداری و اجرائی عنوان کرد و افزود: دانشگاه ها، پارک های علم و فناوری و شرکت های دانش بنیان از جمله مراکز مهم خلق ثروت برای کشور هستند که خوشبختانه دولت با شناخت این ظرفیت و تمرکز بر توسعه فعالیت های فناورانه گام های بسیار خوبی در این زمینه برداشته و برای نمونه صادرات محصولات شرکت های دانش بنیان در سال گذشته از مرز 2 میلیارد دلار عبور کرد که از جمله مصادیق ثروت آفرینی برای کشور است.

وی در ادامه به موضوع مهاجرین و اتباع به عنوان یکی از مسائل مبتلابه استان قم اشاره کرد و افزود: حضور اتباع در حوزه های علمیه و مراکز علمی شهر قم برای تحصیل و علم آموزی بسیار مغتنم است، اما حضور عموم اتباع به ویژه در زمینه ازدواج، اشتغال، تردد و نقل و انتقال در کشور باید با نظارت سازمانی باشد تا در مسائل امنیتی، اجتماعی و اقتصادی با مشکل مواجه نشویم.

امضا و ابلاغ 27 سند معطل مانده شورای عالی انقلاب فرهنگی از جمله لغو اجرای سند 2030 در ابتدای دولت مردمی

در این سفر همچنین آیت الله رئیسی در جمع علما، فضلا، اساتید و طلاب مدرسه فیضیه قم ضمن تبریک ایام ولادت حضرت معصومه(س) و امام رضا (ع) بر اهمیت تبیین و کسب معارف از گنجینه اهل بیت علیهم السلام به ویژه در ایام دهه کرامت تاکید کرد و گفت: اساس کرامت انسان آن است که بتواند با فکر و اندیشه و عمل خود جامعه ای مبتنی بر آموزه های دینی بنا کند و بتواند به آنجا برسد که روح و جان او جز خدا نخواهد و در عرصه زندگی اجتماعی نیز بداند آنچه می تواند سعادت او را در این عالم و آن عالم تضمین کند، اطاعت از امر خدا و اولیای خداست.

وی با بیان اینکه آنچه امروز سلامت فکری و اجتماعی بشر را تضمین می کند، عمل به فرامین دین و شریعت اسلام است، تصریح کرد: آن پرچمی که امام(ره) برافراشت و امروز به دست رهبری فرزانه انقلاب اسلامی است، پرچمی است که حوزه علمیه قم مبتنی بر توجه به دین در عرصه زندگی اجتماعی انسان و کارآمدی دین برای اداره زندگی انسان معاصر بود.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه متاسفانه در مقطعی نگاه جامع امام، رهبری و شهدا با نگاه های متفاوتی در عمل و اجرا دچار مشکلاتی شد، گفت: ما با اعتقاد به شعار «ما می توانیم» مبتنی بر باورهای دینی و سرمایه های عظیم موجود در کشور بود که توانستیم در این سال ها کشور را پیش ببریم و برای ملت های منطقه و جهان اسلام الگو شویم.

رئیسی با بیان اینکه در طول سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی هر جا براساس دین، آموزه های دینی و رهنمودهای امام(ره) عمل کردیم، حوزه موفقیت ما بوده است، تصریح کرد: در مقابل این رویکرد هر جا دچار وادادگی ها شدیم و به دنبال کسب رضایت بیگانگان، بخش هایی از فرهنگ و اقتصاد کشور را بر اساس نسخه های آنان اداره کردیم، دچار مشکل شدیم، در حالی که بارها امام و رهبری هشدار داده بودند که آنچه می تواند سعادت ما را تضمین کند، توجه به اصول و مبنایی است که امروز حوزه علمیه نیز بر آنها پا فشاری می کند.

وی تعلیم و تعدیل را دو رسالت مهم عالمان دینی در جامعه برشمرد و افزود: عالمان دینی ما همان گونه که در دانش افزایی و تعلیم دادن به دیگران نقش آفرین هستند، در عرصه عدالت اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و آموزشی نیز باید به ایفای نقش بپردازند چرا که در فرهنگ دینی ما بعد از توحید هیچ مفهومی جز عدالت تا این حد مورد تاکید قرار نگرفته است.

رئیس جمهور گفتار و عمل شهدای گرانقدر در شناخت نیاز جامعه و تلاش برای رفع این نیازها را الگویی برای طلاب، دانشجویان و فرهیختگان عنوان کرد و افزود: عقلانیت انقلاب ما به روز بودن و بهنگام بودن جوانان انقلابی برای ایفای نقش و مسئولیت پذیری را ایجاب می کند.

رئیسی همچنین با بیان اینکه در ابتدای دولت مردمی با 27 سند مصوب اما امضا و ابلاغ نشده شورای عالی انقلاب فرهنگی از جمله لغو اجرای سند 2030 مواجه شدیم، افزود: در همان آغاز فعالیت این سندها را امضا و برای اجرا ابلاغ کردم. جمهوری اسلامی در زمینه آموزش سندهای جامع و مترقی دارد که در اولین حضور خود در مجمع عمومی سازمان ملل، در اجلاس آموزشی یونسکو این اسناد را تشریح کردم و گفتم که ما در زمینه آموزش حرف و منطق محکم داریم و اگر چه از تجارب دیگران بهره می گیریم، اما از نسخه های دیگران بدون کارشناسی و بومی سازی استفاده نخواهیم کرد. ما از دستاوردهای تمدن بهره می گیریم اما نه آنچه از مظاهر فساد است.

شرکت کنندگان در نمایشگاه توانمندی های تولیدی و صادراتی ایران، اذعان داشتند که ایران کشوری پیشرفته و فناور است

وی با تاکید بر اینکه امروز با تکیه بر ظرفیت ها و توانمندی های مردم و توکل بر خدا کشور تحریم ناپذیر شده است، تصریح کرد: شرکت کنندگان در نمایشگاه توانمندی های تولیدی و صادراتی ایران که چندی قبل برگزار شد، اذعان داشتند که ایران کشوری پیشرفته و فناور است.

رئیس جمهور توجه به قشر کم درآمد و فقرا را اولویت همه اقدامات و سیاست های دولت برشمرد و گفت : امروز وضعیت نسبت به گذشته بسیار تفاوت کرده و دولت سعی کرده با اقدامات و تدابیر مختلف فشار زندگی افراد کم درآمد را کم کند و امروز خوشحالم اعلام کنم که علاوه بر خروج عده زیادی از افراد تحت پوشش از راه توانمندسازی، دیگر مثل گذشته صف متقاضیان قرار گرفتن تحت پوشش نهادهای حمایتی نداریم و این به معنی جهت گیری درست دولت و گواه این است که اقتصاد کشور در حال رشد و پیشرفت می باشد.

رئیسی افزایش سالانه ارز تخصیصی به بخش های صنعتی و تولیدی، رشد مستمر تجارت، اجرای موفق کالابرگ علی رغم دشمنی های فراوان با دولت را نشانه حرکت درست دولت در عرصه اقتصادی دانست و افزود: امروز با جنگ تمام عیار اقتصادی در کنار جنگ روانی و رسانه ای مواجه هستیم اما با تلاش دولت و حمایت مردم همه این توطئه ها همچون گذشته خنثی خواهد شد.

وی با تقدیر از روحیه ضدفساد و عدالت خواهانه علما و طلاب که در این نشست مطرح شد، به سیاست دولت در زمینه مبارزه با فساد در دو سطح رفع ساختارهای فسادزا و مقابله با مصادیق فساد و حتی ناکارآمدی اشاره و تصریح کرد: ما در مقابله با فساد و رفع ساختارهای فسادزا تردیدی نداریم و در این مسیر ملامت ملامت گران هرگز ما را از پیگیری اهداف مان بازنخواهد داشت و یقین بدانید توصیه ها و دغدغه های شما نیز مورد توجه و پیگیری دولت خواهد بود.

دلیل کینه دشمنان از جمهوری اسلامی همین حضور و مشارکت مردم در صحنه است

آیت الله سید ابراهیم رئیسی پس از بازگشت از سفر استانی دو روزه به قم و در بدو ورود به حریم استان تهران، با حضور در مسجد جامع حضرت صاحب الزمان (عج) در شهرک صالح آباد در مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی که به صورت الکترونیکی برگزار شد، شرکت کرد.

وی پس از شرکت در مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در سخنانی ضمن قدردانی از مجریان و ناظران به خاطر برگزاری انتخاباتی امن، سالم و رقابتی گفت: از جمله افتخارات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران آن است که تشکیل همه نهادهای آن مبتنی بر رای و اراده مردم بوده و بر خلاف برخی کشورها که ژست دموکراسی می گیرند و تنها مدعی آن هستند، جمهوری اسلامی ایران به معنای واقعی به مردم سالاری عمل می کند.

رئیس جمهور با اشاره به حضور مردم در اقصی نقاط کشور در مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی افزود: دلیل حقد و کینه دشمنان از این نظام و کشور نیز همین حضور و مشارکت مردم است و امیدواریم با رای مردم مجلس قوی در زمان مقرر خود شکل بگیرد و با تصویب قوانین و ریل گذاری مناسب برای کشور در کنار دولتی قوی، ایرانی قوی را رقم بزند.