آرشیو شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳، شماره ۲۳۵۷۵
اخبار کشور
۲

امیرعبداللهیان: آنچه در غزه می گذرد آزمونی خطیر برای اروپای مدعی حقوق بشر است

وزیر امور خارجه آنچه در غزه می گذرد را آزمونی خطیر برای مشروعیت ارزش هایی چون کرامت و حقوق بشر که اروپایی ها مدعی تلاش در راستای آن هستند، خواند و گفت: اروپا باید فریاد عدالتخواهی اش را در موضوع فلسطین بلند کند.

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به مناسبت روز اروپا در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: به مناسبت روز اروپا 2024، به همه کسانی که در اروپا به امید اروپایی متحد، آرام و بالنده این روز را گرامی می دارند، تبریک می گویم.

وی افزود: در این روز ویژه، همه آنانی که برای صلح و سعادت اروپا تلاش کرده اند باید در اندیشه صلح و امنیت در سراسر جهان باشند. وزیر خارجه یادآور شد: آنچه در غزه می گذرد بار گرانی است بر شانه وجدان بشریت و آزمونی خطیر برای مشروعیت ارزش هایی چون کرامت و حقوق بشر که اروپایی ها مدعی تلاش در راستای آن هستند. امیرعبداللهیان تصریح کرد: اروپا باید فریاد عدالتخواهی اش را در موضوع فلسطین بلند کند. وی همچنین گفت؛ ایران آماده ادامه کار و تعامل با اروپا بر پایه احترام، گفت وگوی سازنده و همکاری در راستای منافع مشترک و صلح و امنیت در جهان است.

جمعیت هلال احمر یکی از مردمی ترین نهادهای میهن است

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان به مناسبت روز جهانی هلال احمر و صلیب سرخ و هفته گرامیداشت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران پیام تبریک صادر کرد. در بخشی از متن این پیام آمده است: جناب آقای کولیوند رئیس محترم جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران سلام علیکم؛ روز جهانی هلال احمر و صلیب سرخ و هفته هلال احمر جمهوری اسلامی ایران فرصتی است مغتنم برای سپاس و قدردانی از انسان هایی ایثارگر و فداکار که بر اساس آموزه های دینی و اصول انسانی و اخلاقی، همه توان خود را با تلاش های مخلصانه و خستگی ناپذیر در یاری رساندن و خدمت رسانی بی منت به هموطنان ایرانی و نیازمندان و آسیب دیدگان در اقصی نقاط جهان به کار می گیرند. در بخشی دیگر نیز آمده است: جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران یکی از مردمی ترین نهادهای میهن عزیزمان و برآمده از متن مردم شریف و نوع دوست ایران است و فرزندان برومند و خدوم ملت در این نهاد بشردوستانه، کارنامه درخشانی از خدمت به آحاد مردم ایران در برهه های حساسی از تاریخ این سرزمین از جمله در دوران دفاع مقدس و نیز بهنگام وقوع حوادث و مصائب غیرمترقبه در اقصی نقاط کشور دارند و تلاش های بی وقفه آنان همواره مایه دلگرمی و امید و التیام بخش آلام و موجب حیات بخشی به بسیاری از مردم و آسیب دیدگان بوده است. همچنین این پیام می افزاید: جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران به عنوان عضو پرافتخار سازمان صلیب سرخ جهانی یکی از معتبرترین سازمان های امدادی در سطح بین المللی و برخوردار از نیروهای متخصص و مجرب است و کارنامه درخشان آن در ماموریت های انسان دوستانه فرامرزی، موجب عزت و افتخارآفرینی برای ملت شریف ایران بوده است.

در پایان این متن آمده است: این جانب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای از جان گذشته هلال احمر جمهوری اسلامی ایران، فرارسیدن روز جهانی «صلیب سرخ و هلال احمر» و همچنین «هفته هلال احمر جمهوری اسلامی ایران» را به جنابعالی و همه کارکنان و امدادگران خدوم و پرتلاش جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران و خانواده های محترم آنان تبریک و تهنیت می گویم و از درگاه خداوند متعال توفیقات روزافزون جنابعالی و همکاران محترم را مسئلت دارم.