آرشیو شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳، شماره ۸۴۵۹
ورزشی
۱۷

خبر

قضاوت 16 داور زن و 14 داور آسیایی در استانبول

نناد لالوویچ رئیس اتحادیه جهانی کشتی برای نظارت و تماشای آخرین و حساس ترین مسابقه گزینشی المپیک در استانبول حاضر شد. در آخرین مرحله انتخابی 73 داور براساس عملکردشان در انتخابی های قبلی به ترکیه دعوت شدند که با غیبت داور تونسی در استانبول، اکنون 72 داور در آخرین گزینشی المپیک حضور دارند.در این جمع 16 داور زن و 14 داور آسیایی هستند.

18 بازیکن نوجوان در اردوی چهارم

عادل غلامی سرمربی تیم والیبال زیر 18 سال پسر، 18 بازیکن را به چهارمین اردوی قهرمانی آسیا فراخواند. محمدامین رحیمی، مبین کالسنگیانی، محمدامین ملکی، سیدابوالفضل سادات الحسینی، محمد کاووسی، سالار کمال آبادی، هاوار دست گشاده، نیما باطنی، میرمحمد موسوی، رضا نوراللهی، امیرمحمد رفیعی راد، امیر نادری نورعینی، پرهام فدایی، محمدامین عرب یارمحمدی، مهدی سخاوی، امیررضا سعادت ساری بیگلو، امیررضا رمضانی و محمدحسین ادیبی 18 بازیکنی هستند که از صبح فردا در سالن فدراسیون والیبال زیر نظر عادل غلامی و دستیارانش تمرینات را شروع می کنند. رقابت های والیبال قهرمانی زیر 18 سال پسر آسیا از 7 تا 14 مرداد در بحرین برگزار می شود و تیم ایران در گروه C مرحله مقدماتی با چین، تیم دوم غرب آسیا و فیلیپین همگروه است.

معرفی برترین های انتخابی تیم ملی اسکیت

مسابقات دستجات آزاد اسکیت سرعت و انتخابی تیم ملی، در آکادمی ملی اسکیت آزادی در رده سنی جوانان و بزرگسالان با معرفی برترین ها به پایان رسید. در ماده 100 متر بزرگسالان محمد سروش مهر، میلاد صالحی و امیر گورکی به ترتیب در جایگاه های اول تا سوم ایستادند. در ماده 100 متر رده سنی جوانان، عارف استاداکبری اول شد و آروین نجفی و محمدامین صمیمی فر در جایگاه دوم و سوم قرار گرفتند .در ماده وان لپ و در رده سنی بزرگسالان محمد صالحی، محسن کاظمی و امیر گورکی در رده های اول تا سوم جای گرفتند. در رده سنی جوانان نیز محمدامین غزنوی اول شد و عطا قادری و امیرمهدی صمدی نیز در جایگاه دوم و سوم ایستادند .در ماده 10 کیلومتر بزرگسالان، امیر بهزادی بروجنی با 32 امتیاز اول شد و محمدامین حیدری و دانیال صمدی دوم و سوم شدند. در همین ماده و در رده سنی جوانان نیز مهدی حیدری، مهراد هادی پور و آرمان کرمی جایگاه اول تا سوم را به خود اختصاص دادند.

هاکی بازان به تایلند رفتند

تیم ملی هاکی تیم دختران کشورمان برای شرکت در مسابقات آسیایی به تایلند اعزام شد. این تیم با 13 بازیکن به سرمربیگری جون کنت ول چینی-امریکایی در گروه A این رقابت ها با تیم های قزاقستان، مالزی، نپال و عمان همگروه است. در گروه B نیز تیم های تایلند، اندونزی، سنگاپور، کامبوج و ویتنام با هم رقابت می کنند. این مسابقات که انتخابی جام جهانی است از 24 تا 27 اردیبهشت ماه در شهر چونبوری تایلند برگزار می شود.

تیم ملی ترامپولین به هنگ کنگ رسید

تیم ملی ترامپولین و جوانان ایران، برای حضور در رقابت های قهرمانی آسیا به هنگ کنگ رسید.

مانی رمضانی نژاد، آریا اخوان، آرتین آردین زاده، محمدحسین بانی، آریا مام عبدالله، پادرا باژرنگ، سجاد کارگر، ابوالفضل کیماسی و امیرحسین حسینی 9 ملی پوش ایرانی هستند که از امروز با شروع مسابقات برای دو روز با آسیایی ها رقابت می کنند. ماهان باژرنگ و ناصر خضری به ترتیب به عنوان سرمربی تیم ملی و جوانان با سرپرستی رضا شاکری تیم را در این رقابت ها همراهی می کنند.ناصر هوشیاری داور بین المللی ژیمناستیک ایران در این رقابت ها قضاوت می کند.

اردوی وزنه برداران به کیش می رود

اردوی تیم ملی وزنه برداری از تهران به جزیره کیش منتقل می شود. تیم ملی وزنه برداری ایران که دو سهمیه در المپیک پاریس دارد و فعلا با حضور المپیکی ها و وزنه برداران جوان در تهران در حال برگزاری است، از اول خرداد به کیش منتقل می شود. تیم ملی وزنه برداری از اول خرداد حدودا برای سه هفته در جزیره کیش اردو دارد. در این اردو مصطفی جوادی، علی داودی و آیت شریفی به همراه بعضی وزنه برداران جوان کنار هم تمرین می کنند. وزنه برداری ایران دو سهمیه المپیک در دسته 89 کیلوگرم و فوق سنگین دارد و مصطفی جوادی و علی داودی مسافران پاریس هستند.