آرشیو شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳، شماره ۸۴۵۹
حوادث
۱۳

حوادث جهان

زمین فوتبال در برزیل زیر آب رفت

ورزشگاهی که یکی از میزبان های مسابقات جام جهانی در برزیل بود، پس از بارش شدید باران در روزهای اخیر آسیب زیادی دید.به گزارش خبرگزاری رویترز، ورزشگاه بیرا ریو واقع در پورتو آلگره و خانه باشگاه اینترناسیونال نیز در پی این حادثه زیر آب رفت و تا یک ماه آینده هیچ دیداری در این ورزشگاه برگزار نخواهد شد.مقامات برزیل اعلام کردند که شمار تلفات بارندگی های شدید و سیل در ایالت «ریو گرانده جنوبی» در این کشور به 107 نفر افزایش یافته است.عملیات امدادی همچنان در مناطق حادثه دیده ادامه دارد و مقامات در حال ارزیابی میزان خسارات وارده ناشی از سیلاب هستند. بارش های بیشتری در روزهای آینده پیش بینی می شود و نگرانی ها در مورد افزایش سطح آب در مناطق حادثه دیده را افزایش می دهد.بر اساس گزارش ها، دست کم 136 نفر هنوز ناپدید هستند و بیش از 165 هزار نفر از خانه های سیلزده آواره شده و با قایق ها و بالگردها نجات یافته اند. سیل زیرساخت ها و پل ها را ویران کرده است و افراد در مناطق سیل زده با کمبود آب مواجه شده اند.

حریق بزرگ یک مخزن مواد شیمیایی در تایلند

آتش سوزی بزرگ در یک مخزن ذخیره مواد شیمیایی در شرق تایلند، دست کم یک کشته و چهار زخمی برجا گذاشت. به گزارش آسوشیتدپرس، این آتش سوزی که روز پنجشنبه رخ داد، پس از گذشت بیش از شش ساعت مهار شد. گفته می شود که حدود 400نفر به یک سرپناه موقت منتقل شده اند. تصاویر منتشرشده از محل حادثه دود سیاه و غلیظی را نشان می دهد که منطقه را دربر گرفته است. علت وقوع این حادثه در حال بررسی است.

وحشت مسافران در فرودگاه لاهور

آتش سوزی در فرودگاه لاهور پاکستان منجر به وحشت مسافران و تعویق پروازها شد.این آتش سوزی روز پنجشنبه در سالن انتظار فرودگاه لاهور رخ داد و به ایجاد هرج ومرج و اختلال گسترده در پروازهای این فرودگاه از جمله پرواز حجاج منجر شد و چندین پرواز از جمله نخستین پرواز حجاج را به تعویق انداخت. براساس اعلام رسانه های محلی، با حضور بموقع آتش نشانی حریق اطفا شده و کسی آسیب ندیده است. هرچند به گفته مقامات، دود غلیظ ناشی از حریق سقف کانتر مهاجرت، به تخلیه اجباری مسافران از فرودگاه منجر شد.