آرشیو شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳، شماره ۸۴۵۹
حوادث
۱۲

از گوشه و کنار ایران

شهادت دو مامور پلیس هنگام انتقال متهم

دو مامور انتظامی کادر و وظیفه شهرستان خمینی شهر، هنگام انتقال یک متهم به استان فارس بر اثر سانحه تصادف به شهادت رسیدند.سردار محمدرضا هاشمی فر، فرمانده انتظامی استان اصفهان در تشریح این حادثه گفت: بعدازظهر پنجشنبه دو مامور انتظامی شهرستان خمینی شهر اصفهان در حال انتقال یک متهم به استان فارس بودند که بر اثر برخورد یک دستگاه تریلی با خودروی حامل ماموران انتظامی و متهم در جاده اصفهان - شهرضا، ستوان یکم مهدی شکرالهی و سرباز وظیفه مهدی رفیعی آسمانی شدند، اما در این حادثه متهم زنده ماند.

مرگ مادر و کودک در برخورد با قطار

برخورد قطار با مادر باردار و فرزند خردسالش حوالی ایستگاه قطار «خیر آباد پایین» نسیم شهر واقع در محدوده شهرستان بهارستان، منجر به مرگ آنها شد.این حادثه ظهر پنجشنبه در حالی رخ داد که مادر باردار 30 ساله که از اتباع ساکن شهرک امام حسین(ع) شهر گلستان بود، متوجه شد پای پسر 7 ساله اش در ریل قطار گیر کرده، اما تلاش مادر برای نجات فرزندش بی نتیجه ماند و منجر به برخورد قطار به آنها شد. در این حادثه مادر و کودک جان باختند.

دستگیری 166 متهم در طرح پلیس اسلامشهر

فرمانده انتظامی شهرستان اسلامشهر از دستگیری 166 متهم در این شهرستان در یک روز خبر داد.به گزارش ایلنا، سرهنگ محمدرضا علیزاده با اشاره به اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی محله محور در اسلامشهر، گفت: این طرح با هدف ایجاد محیطی امن و برای پاکسازی پارک ها و تفرجگاه های شهرستان اسلامشهر و همچنین جمع آوری سلاح های سرد غیرمجاز و مبارزه با انواع سرقت به مرحله اجرا در آمد.وی با بیان اینکه این طرح در 24 ساعت گذشته اجرا شد، گفت: در این مدت ماموران انتظامی موفق به دستگیری 166 متهم و کشف تعداد 125 تیغه انواع سلاح سرد، در مناطق مختلف اسلامشهر از جمله چهاردانگه، شهرک واوان، احمدآباد مستوفی، شهرک مطهری و سطح پارک ها و بوستان ها شدند. در میان افراد دستگیر شده، 26 خرده فروش موادمخدر و 15 سارق وجود داشت و بقیه نیز اقدام به حمل یا خرید و فروش سلاح سرد غیرمجاز و ارتکاب دیگر جرایم کرده بودند. متهمان به همراه پرونده متشکله و برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شدند.

مرگ کارگر در سقوط به قیف معدن شن

کارگر تبعه افغانستان بر اثر سقوط در قیف معدن شن در شهرستان دهاقان فوت کرد.حسین عسکریان، رئیس سازمان آتش نشانی شهرستان دهاقان گفت: ساعت 12:5 ظهر جمعه وقوع حادثه به سامانه 125 آتش نشانی شهرستان دهاقان اعلام شد که عوامل آتش نشانی در محل حادثه حاضر شده و با کارگر معدن که فوت شده بود، مواجه شدند. این فرد که از اتباع افغانستانی بوده در حین کار، بر اثر سقوط در داخل قیف معدن شن جان خود را از دست داده است. تیم امداد و نجات آتش نشانی نیز برای بیرون آوردن فرد فوتی به سختی قیف معدن را بریده و جسد را بیرون آوردند.

یک کشته و سه مصدوم در واژگونی تویوتا

واژگونی یک دستگاه تویوتا در مسیر گلگیر به مسجدسلیمان جان مرد جوان را گرفت. عارف اصل شرهانی، مدیر روابط عمومی اورژانس پیش بیمارستانی علوم پزشکی اهواز گفت: حوالی ساعت 9 صبح جمعه بر اثر واژگونی یک دستگاه خودرو (تویوتا هایلوکس) در مسیر گلگیر به مسجدسلیمان یک جوان 37 ساله جان خود را از دست داد و سه سرنشین دیگر نیز راهی بیمارستان شدند.

سرقت مسلحانه خودرو با شلیک به راننده

در پی انتشار کلیپی در فضای مجازی مبنی بر سرقت مسلحانه خودرو در فلکه ایران پیما شهرستان ایرانشهر، دستورات ویژه برای دستگیری سارقان مسلح صادر شد.

سرهنگ مهدی رشنودی، فرمانده انتظامی شهرستان ایرانشهر گفت: روز پنجشنبه فیلمی در فضای مجازی منتشر شد که نشان می داد سارقین مسلح قصد سرقت مسلحانه خودروی یک شهروند را داشتند، اما وقتی با ممانعت صاحب خودرو مواجه شدند با استفاده از سلاح کلاشنیکف صاحب خودرو را مجروح کردند. یکی از سارقین با همکاری مردم دستگیر شد و دو نفر دیگر متواری شدند.مالک خودرو نیز اظهار داشت، این سه نفر پس از سوار شدن به خودرو با اسلحه او را تهدید کردند که سوئیچ را به آنها بدهد و خودش پیاده شود، اما وقتی وی مقاومت کرده، سارقین او را مجروح کرده اند.پلیس از همان لحظه اولیه تحقیقات خود را در خصوص شناسایی و دستگیری دو عامل دیگر آغاز کرد که هویت آنها شناسایی شد و اقدامات در خصوص دستگیری آنها در حال انجام است.

برق جان دو کارگر را در یزد گرفت

دو کارگر هنگام نظافت در کارخانه کاشی اشکذر بر اثر برق گرفتگی جان باختند.به گزارش روابط عمومی اورژانس یزد، هر دو کارگر 25 ساله، غیربومی و از اتباع بودند که ساعت 3:35 بامداد پنجشنبه 20 اردیبهشت هنگام انجام نظافت در کارخانه کاشی واقع در شهرک صنعتی حاجی آباد اشکذر دچار برق گرفتگی شدند. با اعلام حادثه به مرکز پیام اورژانس 115 استان، بلافاصله دو کد امدادی اورژانس به محل اعزام شد، اما هنگام رسیدن عوامل امدادی در محل، دو مصدوم این حادثه هیچ گونه علائم حیاتی نداشتند و پس از 40 دقیقه عملیات احیا، مرگ هر دو جوان در صحنه حادثه تایید شد.

دستگیری عاملان زورگیری خشن از دو نوجوان در پارک کوثر ایلام

فرمانده انتظامی استان ایلام از شناسایی و دستگیری زورگیران و سارقان پارک کوثر ایلام خبر داد.سردار «جمال سلمانی» اظهار کرد: در پی وقوع 2 فقره سرقت به عنف در پارک کوثر ایلام که طی آن سارقان دو نوجوان را با قمه تهدید و اموال آنان را به سرقت برده بودند، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران کلانتری 15 شهرستان ایلام قرار گرفت. ماموران دایره تجسس کلانتری 15با انجام اقدامات پلیسی 4 متهم را در این زمینه شناسایی و طی عملیاتی ضربتی سارقان را در کمتر از 12 ساعت دستگیر کردند. متهمان در تحقیقات به عمل آمده تاکنون به 2 فقره سرقت به عنف و زورگیری از شهروندان اعتراف کردند که تحقیقات برای کشف سایر جرایم احتمالی ادامه دارد.

انهدام باند اغفال دختران در جیرفت

دو پسر و یک دختر که با تشکیل یک باند اقدام به اغفال ، کلاهبرداری و اخاذی از دختران جوان می کردند از سوی پلیس دستگیر شدند.

سرهنگ رضا فیروزبخت سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان جیرفت در تشریح این خبر اظهارداشت: در پی شکایت یک شهروند مبنی بر اینکه فردی از طریق فضای مجازی اقدام به تهدید خواهرم و انتشار عکس های شخصی او در بستر فضای مجازی می کند و قصد اغفال و کلاهبرداری از وی را دارد موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس فتا قرار گرفت. ماموران پلیس فتا با اقدامات تخصصی موفق شدند 2 پسر و یک دختر جوان را شناسایی و آنها را در یک عملیات غافلگیرانه در مخفیگاه شان دستگیر کنند.

سرپرست انتظامی جیرفت با اشاره به اینکه متهمان برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند، بیان داشت: در بازرسی از منزل متهمان یک قبضه سلاح کمری، مقدار زیادی فشنگ،10 عدد گوشی تلفن همراه و مقداری طلا و جواهرات نیز کشف و مشخص شد این افراد در قالب یک باند اقدام به اغفال و کلاهبرداری از دختران جوان می کرده اند .

با تلاش مدیران قضایی استان آذربایجان غربی انجام شد : بازگشت به زندگی 2 محکوم به مرگ

بازدید مدیران قضایی استان آذربایجان غربی از زندان ارومیه موجب رهایی دو محکوم به قصاص از چوبه دار شد.

ناصر عتباتی، رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی از حصول سازش در دو پرونده قصاص خبر داد و گفت: در زمان دیدار چهره به چهره با محکومان قصاص زندان ارومیه شرایط برای اصلاح ذات البین و بازگشت دو محکوم به قصاص به زندگی فراهم شد.

وی افزود: مدیران قضایی استان آذربایجان غربی به اتفاق مسئولین زندان های استان با تلاش فراوان و مذاکره با طرفین پرونده و یادآوری ثواب گذشت و ارزش سازش در فرهنگ غنی اسلامی موفق به جلب رضایت اولیای دم شدند و محکومین به قصاص را از مجازات نجات دادند و با گذشت شکات زندگی دوباره به آنها بخشیدند. در هر دو پرونده مجرمین بدون داشتن سابقه کیفری و به علت عدم توانایی در کنترل خشم و نداشتن مهارت های رفتاری این اتفاقات ناگوار را موجب شده بودند که با عنایت و بزرگ منشی اولیای دم و ندامت قلبی مرتکبین، سازش بین طرفین اتفاق افتاد و بار دیگر اخلاق حسنه اسلامی جای انتقام و کدورت را گرفت و دو نفر دوباره حیات تازه یافتند.

عتباتی با بیان اینکه شیرینی این دو سازش، خستگی بازدید 6 ساعته را از تن مدیران قضایی استان درآورد، گفت: یقینا این ساز ش ها از برکات دهه کرامت و عنایات خاصه حضرت فاطمه معصومه(س) و برادر بزرگوارشان حضرت امام رضا علیه السلام است. امیدواریم در این ایام پربرکت سازش های دیگری نیز در استان رقم بخورد.

از نکات جالب توجه در این سازش این بود که یکی از محکومان به یمن ایام دهه کرامت و نیز لطف و محبت اولیای دم شرایط آزادی سه نفر محکوم مالی را با پرداخت مبلغ محکومیت آنها فراهم کرد و این گونه تعداد سازش های حوزه قصاص استان در سال 1403 به تعداد 5 فقره افزایش یافت.

قتل در بوشهر دستگیری در اصفهان

یک تبعه افغانستانی که با همدستی دوستش مردی جوان را در بوشهر به قتل رسانده و به اصفهان گریخته بود با تلاش پلیس دستگیر شد. سرهنگ جوشن سهرابی رئیس پلیس آگاهی استان بوشهر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: فروردین امسال پس از وقوع قتل جوانی 36 ساله در یکی از محلات شهر بوشهر، رسیدگی به موضوع در دستور کار قرار گرفت. کارآگاهان با انجام کارهای اطلاعاتی در یک عملیات ضربتی و غافلگیرانه با همکاری پلیس آگاهی استان اصفهان موفق به شناسایی مخفیگاه قاتل فراری تبعه افغانستان، در یکی از شهرستان های استان اصفهان شده و پس از اعزام به این شهر و هماهنگی های لازم با مرجع قضائی، طی عملیاتی منسجم موفق به دستگیری قاتل و همدست وی شدند.رئیس پلیس آگاهی استان بوشهر با اشاره به انتقال فرد قاتل 26 ساله به بوشهر و اعتراف وی به ارتکاب قتل، این شخص در بازجویی ها عنوان کرد: به علت اختلافات شخصی درصدد انتقامجویی برآمده و با چاقویی که در اختیار داشته است مقتول را با همکاری همدستش به قتل رسانده و متواری شده بود.