آرشیو شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳، شماره ۲۳۵۷۵
ورزشی
۹

خبر

وزیر ورزش: باید به استقلال و پرسپولیس کمک کرد تا از مسیرشان دور نشوند

وزیر ورزش و جوانان گفت: استقلال و پرسپولیس در ابتدای راه جدید هستند و باید به این دو باشگاه کمک کرد تا از مسیر اصلی شان دور نشوند.

کیومرث هاشمی در تازه ترین صحبت های خود درخصوص آخرین شرایط ورزش کشورمان عنوان داشت: تلاش ما رفع تمامی دغدغه های ورزشکاران است که برگزاری آیین تجلیل با حضور رئیس جمهور یکی از این موارد بود.وظیفه ورزشکار افتخارآفرینی است و وظیفه ما آماده کردن شرایط برای آنها و باید برای این قهرمانان آرامش را فراهم کنیم. یکی از معدود سال هایی بود که با شروع سال از ورزشکاران تجلیل شد. آنچه به لحاظ پرداختی نیاز بود انجام شد اما این به تنهائی کافی نیست و باید دغدغه ورزشکاران در بخش اشتغال، سربازی و مسکن را مرتفع کرد.

وزیر ورزش اضافه کرد: در کار مشترکی که در دولت انجام شد، اتفاق خیلی خوب واگذاری استقلال و پرسپولیس صورت گرفت. رئیس جمهور هم اعتقاد داشت وزارت ورزش نباید درگیر باشگاه داری شود. باشگاه داری رسالت وزارت ورزش نیست، این واگذاری یکی از موفقیت های ورزش کشور است. استقلال و پرسپولیس در ابتدای راه جدید هستند و باید به این دو باشگاه کمک کرد تا از مسیر اصلی شان دور نشوند. در موضوعات کلان وزارت ورزش به این دو باشگاه مردمی و پرطرفدار کمک خواهد کرد. باید نظر 40 میلیون نفر هوادار این دو باشگاه را جلب کرد. البته حدود پنج درصد سهام این دو باشگاه به پیشکسوتان خواهد رسید. هاشمی در پایان یادآور شد: دریافت حق پخش تلویزیونی حق باشگاه هاست و باید این حق داده شود. 35 تا 70 درصد درآمد باشگاه ها در دنیا بر اساس حق پخش تلویزیونی است که باشگاه های ما از این محروم هستند.

قهرمان پارادوومیدانی درگذشت

رشید مسجدی قهرمان جهان و بازی های پاراآسیایی هانگژو چین در رشته پارادوومیدانی درگذشت.

رشید مسجدی که به دلیل وجود غده ای در زبانش در بیمارستان میلاد اصفهان تحت عمل جراحی قرار گرفته بود، درگذشت. مرحوم مسجدی قهرمان مسابقات جهانی پاریس و بازی های پاراآسیایی هانگژو چین در پرتاب وزنه بود. وی پس از درخشش در بازی های پاراآسیایی هانگژو در حال آماده سازی خود برای شرکت در پارالمپیک پاریس بود و یکی از امیدهای کاروان ایران برای کسب مدال طلا بود.

سرویس ورزشی کیهان این ضایعه تلخ را به خانواده مرحوم مسجدی و جامعه ورزش تسلیت می گوید و برای آن مرحوم طلب مغفرت و برای بازماندگان صبر و شکیبایی مسالت دارد.