آرشیو شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳، شماره ۲۳۵۷۵
ورزشی
۹

خواندنی از ورزش

* آخرین بازی از سری فینال سوپر لیگ بسکتبال غرب آسیا، چهارشنبه شب 19 اردیبهشت 1403 برگزار شد که در پایان این دیدار، تیم الریاضی لبنان با شکست دادن شهرداری گرگان از ایران، برای دومین فصل متوالی، عنوان قهرمانی این مسابقات را به دست آورد و نماینده بسکتبال کشورمان نایب قهرمان شد.

* سیل باعث ویرانی گسترده در جنوب برزیل شده و دست کم 100 کشته برجای گذاشته است. ورزشگاه بیرا ریو واقع در پورتو آلگره و خانه باشگاه اینترناسونال نیز در پی این حادثه زیر آب رفت و تا یک ماه آینده هیچ دیداری در این ورزشگاه برگزار نخواهد شد. این استادیوم 50000 نفری میزبان پنج بازی از جام جهانی فوتبال 2014 بود.

* لورکوزن، قهرمان بوندسلیگا که به فینال جام حذفی آلمان نیز رسیده است، چهل و نهمین بازی بدون شکستش را نیز انجام داد و از رکورد بنفیکا عبور کرد. این تیم آلمانی در خانه برابر رم به تساوی دو بر دو رسید تا در مجموع 4-2 راهی دیدار نهائی فینال لیگ اروپا شود.

* در دومین دیدار از مرحله نیمه نهائی لیگ قهرمانان اروپا، رئال مادرید در خانه به دیدار بایرن مونیخ رفت و توانست با نتیجه 2 بر یک به برتری برسد و به دیدار نهائی راه یابد. پیش از این بازی نیز بوروسیا دورتموند با برتری برابر پاری سن ژرمن به دیدار نهائی صعود کرده بود.