آرشیو شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳، شماره ۲۳۵۷۵
جامعه
۱۰

رئیس پلیس امنیت اقتصادی خبر داد : کشف 6 هزار کارت سوخت اجاره ای و شناسایی 156 شرکت دریافت کننده سوخت با بارنامه صوری

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا از شناسایی 6 هزار کارت سوخت با استفاده غیرمجاز خبر داد و گفت: در یک سال اخیر، 132 میلیون لیتر سوخت یارانه ای کشف شد.

به گزارش خبرگزاری فارس، سردار حسین رحیمی با اشاره به استفاده غیرمجاز از کارت های سوخت اظهار داشت: ما 6 هزار کارت سوخت شناسایی کردیم که خودروهای آن در سایر استان های کشور بود اما خود کارت ها در استان های جنوبی کشور در حال استفاده بودند که با هماهنگی وزارت نفت، تمام این کارت ها سوخته و باطل می شوند.

رحیمی با اشاره به تخصیص سوخت افزود: تاکنون 156 شرکت مسافربری شناسایی شده اند که بارنامه صوری صادر می کردند و از این طریق سوخت یارانه ای دریافت کرده اند. برخی از این شرکت ها 100 بارنامه صوری و برخی تا 2000 بارنامه صوری نیز صادر کرده بودند که با آن‎ها برخورد قضائی انجام می گیرد.

وی ادامه داد: تاکنون 132 میلیون لیتر سوخت یارانه ای در یک سال کشف شده است. همچنین در این رابطه 6 گروه خلافکاری نیز شناسایی و اعضای آن دستگیر شدند.

رونمایی از طرح های پیشگیری از قاچاق فرآیندهای نفتی

همچنین به گزارش ایرنا، رئیس پلیس امنیت اقتصادی در آیین رونمایی از طرح های پیشگیری از عرضه خارج از شبکه و مقابله با قاچاق فرآیندهای نفتی در بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی، اظهار داشت: مقابله با قاچاق سوخت به طور ویژه در دستور کار پلیس امنیت اقتصادی قرار دارد و تلاش براین است تا با بهره گیری از سامانه های هوشمند و برخط نظارت و پایش بیشتر و بهتری بر توزیع عالانه این سرمایه عظیم و ملی داشته باشیم.

سردار حسین رحیمی گفت: پلیس امنیت اقتصادی فراجا در راستای مقابله با قاچاق سوخت، در سال گذشته موفق به شناسایی و دستگیری اعضای باندی شد که با بهره گیری از بیش از سه هزار کارت سوخت خودروهای اسقاطی اقدام به قاچاق سوخت می کردند.

وی با اشاره به اینکه حجم برداشت از بنزین در برخی استان های جنوبی و شرقی چند 10 برابر حجم مقدار لازم است، افزود: در بررسی های صورت گرفته و برآورد انجام شده مشخص شد که از سهمیه حدود 6 هزار کارت سوخت در این استان ها سوءاستفاده می شود. وی با قدردانی از دستگاه قضائی، وزارت نفت و ستاد مقابله با قاچاق کالا و ارز ادامه داد: با افتتاح این سامانه به صورت برخط از قاچاق سوخت جلوگیری خواهد شد.

توقیف 7 شناور حامل سوخت قاچاق در سواحل مکران

در همین زمینه فرمانده پایگاه دریابانی چابهار از کشف فرآورده های نفتی و کالای قاچاق توسط دریابانان خبر داد.

به گزارش ایسنا، سرهنگ علی حاجت پور گفت: ماموران این فرماندهی از خروج چند فروند شناور حامل سوخت قاچاق از کشور مطلع شدند و سریعا دستگیری آنها را در دستور کار خود قرار دادند. پس از حضور دریابانان در محل، هفت فروند شناور حامل سوخت قاچاق را مشاهده و با اقتدار آنها را توقیف کردند.

حاجت پور افزود: دریابانان در دو عملیات موفق شدند، ضمن توقیف هفت فروند شناور و دستگیری 6 نفر متهم، مقدار 8 هزار لیتر سوخت قاچاق را کشف کنند.

وی با اشاره به ارزش بیش از 5 میلیارد و 120 میلیون ریال سوخت های مکشوفه، خاطرنشان کرد: سوخت های کشف شده با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.