آرشیو شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳، شماره ۲۳۵۷۵
جامعه
۱۰

وزیر آموزش و پرورش: لایحه تقویت مدارس دولتی به مجلس خواهد رفت

وزیر آموزش و پرورش در جمع اعضای انجمن تعلیم و تربیت اسلامی استان قم گفت: لایحه تقویت مدارس دولتی به مجلس خواهد رفت.

به گزارش ایسنا، رضامراد صحرایی، که همزمان با دومین سفر رئیس جمهور به استان قم سفر کرده بود در جمع اعضای انجمن تعلیم و تربیت اسلامی گفت: امروز تمرکز ما بر اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است. چهار نگاشت برای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تهیه شده است. امسال سال ترمیم سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است. دستورالعمل مدرسه در تراز سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تصویب خواهد شد.

صحرایی در بخش دیگری از اظهارات خود بیان داشت: تقویت دانشگاه فرهنگیان را شروع کردیم و این دانشگاه هیئت جذب مرکزی پیدا کرد. سند ملی آموزش به معلمان در دانشگاه فرهنگیان پیگیری خواهد شد. وی همچنین گفت که لایحه تقویت مدارس دولتی به مجلس خواهد رفت.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: در این دولت روزانه متوسط 8 مدرسه ساخته شد و به زودی الگوی معماری ایرانی اسلامی در ساخت مدارس اجرا خواهد شد.

صحرایی خاطر نشان کرد: هفته قبل نقشه راه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تصویب شد و ماده واحده آن نیز روز گذشته در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شد. آیین نامه مسیر رشد معلمی اکنون در حال پیگیری است.

تجلیل از 70 معلم پیشکسوت

مراسم تجلیل از 70 معلم پیشکسوت آموزش و پرورش با حضور وزیر آموزش و پرورش در انجمن آثار و مفاخر فرهنگی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، رضا مراد صحرایی در حاشیه این مراسم گفت: افزایش حقوق سرایداران مدارس تا سقف دو میلیون تومان در اردیبهشت اعمال می شود.

صحرایی همچنین اظهار داشت: نشان ملی معلمی به زودی در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب می شود و از این پس مراسم تکریم از معلمان نمونه و بازنشسته هر سال مدون خواهد شد.