آرشیو شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳، شماره ۲۳۵۷۵
جامعه
۱۰

خبر

ضرغامی خبر داد: تخصیص 10 هزار میلیارد تومان تسهیلات برای تکمیل پروژه های گردشگری

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: با دستور رئیس جمهوری و موافقت بانک مرکزی، قرار شد 10 هزار میلیارد تومان تسهیلات ویژه تاسیسات گردشگری بالای 80 درصد پیشرفت تخصیص پیدا کند.

به گزارش وزارت میراث فرهنگی، سید عزت الله ضرغامی اظهارداشت: در آخرین جلسه هیئت دولت، بعد از گزارش مشروح در مورد آخرین وضعیت پروژه های گردشگری که ارائه شد، رئیس جمهور دستورات مهمی صادر کرد و بانک مرکزی موظف شد که 10 هزار میلیارد تومان تسهیلات به صورت ویژه و به سرعت در اختیار پروژه های گردشگری قرار دهد.

ضرغامی افزود: پروژه هایی که بالای 80 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و با این میزان تسهیلات در طول سال جاری به بهره برداری می رسند، شامل این تسهیلات می شوند. در حقیقت رکوردی برای کل تاسیسات گردشگری شامل بخش های اقامتی، هتل های چهار ستاره، پنج ستاره و مراکز مختلف گردشگری نیمه تمام است.

وی ادامه داد: با نگاهی که دولت دارد و آخرین جلسه ای که در معاونت اجرائی رئیس جمهور با حضور روسای بانک ها و نماینده وزارت گردشگری انجام خواهد شد، مابقی پروژه ها که نیاز به تسهیلات بانکی دارند، حل و فصل می شود. به نظر می رسد در آستانه یک تحولی برای اعطای تسهیلات بانکی به متقاضیان مراکز گردشگری هستیم.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با بیان اینکه گردشگری سرمایه گذاری سودآوری است، گفت: به همه کسانی که قصد سرمایه گذاری دارند، اعلام می کنم سرمایه گذاری در گردشگری بسیار سودآور است، درآمد پایدار دارد و یک سرمایه گذاری پاک به شمار می رود.

معاون پلیس فتا تاکید کرد: جلوگیری از 80 درصد هک کاربران شبکه های اجتماعی با فعالسازی تنظیمات امنیتی

معاون فنی پلیس فتا فراجا گفت: فعال نکردن تنظیمات امنیتی، عامل 80 درصد هک و دسترسی غیرمجاز مجرمان سایبری به حساب کاربری کاربران در شبکه اجتماعی و پیام رسان هاست.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سرهنگ حسن منصوری اظهار داشت: بر اساس تجزیه و تحلیل فنی پرونده های قضائی و مرجوعه به پلیس فتا، مشخص است عامل اصلی هک و دسترسی غیرمجاز مجرمان سایبری به حساب کاربری کاربران در شبکه های اجتماعی و پیام رسان های بومی و غیربومی فعال نکردن رمز تایید دو مرحله ای و استفاده از رمز های آسان و قابل حدس است.

منصوری افزود: افراد کلاهبردار با سوءاستفاده از عدم آگاهی و سهل انگاری تعدادی از کاربران فضای مجازی به راحتی نسبت به هک حساب های کاربری آنان در پیام رسان ها و شبکه های اجتماعی اقدام می کنند.

وی با اشاره به تهدیدات و مخاطرات ایجاد دسترسی غیرمجاز به حساب های کاربری افراد، گفت: مجرمان سایبری پس از انجام این فرآیند ضمن دسترسی به اطلاعات خصوصی و محرمانه افراد فریب خورده، زمینه اخاذی و باج گیری سایبری را آغاز می کنند.

معاون فنی پلیس فتا ضمن توضیح ارتکاب این شگرد توسط افراد سود جو ادامه داد: در مرحله بعد افراد کلاهبردار با دسترسی به مخاطبان این افراد، زمینه فریب آنان را با ارسال پیامک حاوی لینک های آلوده، ارائه خدمات و یا مساعدت مالی فراهم می کنند.

منصوری از عموم مردم خواست با استفاده از رمز های پیچیده و غیرقابل حدس بر روی شبکه های اجتماعی، با مراجعه به قسمت تنظیمات (settings) پیام رسان های بومی و غیر بومی و داشبورد حساب (Account) گزینه تایید دو مرحله ای (two- stepverification) را انتخاب نموده و نسبت به تعیین رمز عبور و تنظیم بر روی ایمیل شخصی اقدام کنند.

رئیس سازمان غذا و دارو: داروی «وارفارین» ایرانی به زودی وارد بازار می شود

رئیس سازمان غذا و دارو از دستیابی ایران به فناوری تولید «وارفارین» مورد نیاز بیماران قلبی خبر داد.

به گزارش تسنیم، سید حیدر محمدی در حاشیه دومین همایش ملی تجویز و مصرف منطقی دارو اظهار داشت: اولین تولیدکننده وارفارین داخلی ظرف روزهای آینده مقدار زیادی از این دارو را در بازار توزیع خواهد کرد؛ این دارو خاص است و تولید آن با توجه به پنجره درمانی محدودی که دارد نیازمند شرایط ویژه ای است که یکی از تولیدکنندگان داخلی موفق به تولید شده است.

محمدی به بیماران قلبی این اطمینان خاطر را داد که با توجه به واردات حجم مناسبی از داروی وارفارین و تولید داخلی این دارو قطعا طی ماه های آینده محدودیتی در مورد عرضه وجود نخواهد داشت.

وی از مردم خواست بدون هیچ نگرانی صرفا به اندازه نیاز خود وارفارین را تهیه کنند تا شاهد انقضاء تاریخ آن در منزل نباشند.

گفتنی است، وارفارین نوعی داروی ضد انعقاد خون است که میزان مصرف ماهانه آن در کشور 3 تا 4 میلیون عدد است، اما به دلیل وابستگی تامین این دارو به واردات، شاهد بروز مقطعی کمبود وارفارین در کشور هستیم.

دبیرکل جمعیت هلال احمر: ایرانی ها بیش از 160 میلیارد تومان به مردم غزه کمک کردند

دبیرکل جمعیت هلال احمر گفت: مردم ایران در نمایش دلبستگی به مردم مظلوم غزه بیش از 160 میلیارد تومان کمک نقدی کردند که هلال احمر نسبت به جمع آوری و ارسال این کمک ها اقدام کرده است.

به گزارش تسنیم، یعقوب سلیمانی در یادواره 32 شهید امدادگر هلال احمر اردبیل، اظهار داشت: مردم مظلوم غزه در زیر سنگین ترین حملات دشمن بیش از هشت ماه است که مقاومت و ایستادگی را سرلوحه خود قرار داده و از هیچ تهدید دشمن واهمه ای ندارند. سلیمانی ادامه داد: مردم ایران نیز همپای سایر مسلمانان آزادیخواه به یاری و کمک مردم غزه آماده اند تا ثابت کنند که راه مقاومت، ایثار و جهاد همچنان مستدام است و در این مسیر لحظه ای غفلت نمی کنند. مردم ایران در نمایش دلبستگی به مردم مظلوم غزه بیش از 160 میلیارد تومان کمک نقدی کردند که هلال احمر نسبت به جمع آوری و ارسال این کمک ها اقدام کرده است.

کمک 67 میلیارد تومانی مردم در سیل اخیر سیستان و بلوچستان

وی رویکرد هلال احمر را در جمع آوری کمک های مردمی برای آسیب دیدگان حوادث بین المللی و داخلی یادآور شد و افزود: در حوادث سیل اخیر نیز که عمدتا در استان سیستان و بلوچستان رخ داد، مردم ایران بیش از 67 میلیارد تومان کمک نقدی و غیرنقدی کرده تا یاریگر آسیب دیدگان حوادث باشند.

اعلام شرایط به کارگیری فرهنگیان بازنشسته و معلمان آزاد در مدارس غیردولتی

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکت های مردمی وزارت آموزش و پرورش شرایط به کارگیری فرهنگیان بازنشسته و معلمان آزاد در مدارس غیر دولتی را تشریح کرد.

احمد محمودزاده به ایسنا گفت: حدود 70 هزار نفر از 280 هزار معلم مدارس غیر دولتی و مدیران، نیروهای شاغل و بازنشسته آموزش و پرورش هستند که به صورت اضافه تدریس در این مدارس مشغول آموزش دادن هستند.

محمودزاده با بیان اینکه شاغلان ساعت رسمی را در مدارس دولتی می گذرانند و اضافه تدریس را در مدارس غیردولتی سپری می کنند، افزود: متناسب توافق معلمان با موسس، دوره تحصیلی و کتابی که تدریس می کنند، میزان اضافه تدریس آنها را مشخص می کند. وی، با بیان اینکه در بحث مدارس غیر دولتی موسسان اجازه به کارگیری نیروی آزاد را دارند اما با شروط تعیین شده باید همراه باشد، ادامه داد: از جمله این شرط ها این است که دوره تحصیلی معلم به کارگرفته شده لیسانس به بالا باشد، گزینش شده باشد، رشته اش متناسب با دوره تحصیلی که معاونان تخصصی اعلام می کنند باشد و آموزش هایی که تدارک دیده شده بیاموزد که با این کار سه سال طول خواهد کشید تا معلم، صلاحیت معلمی را پیدا کند. رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی با بیان اینکه در مدارس غیر دولتی اختیار به کارگیری معلم به خود موسسان داده شده است گفت: با شرط هایی که ما داریم، موسسان از بین فارغ التحصیلان دانشگاه و دانشجویانی که در دوره های عالی مثل کارشناسی ارشد و دکتری تحصیل می کنند، می توانند در مدارس غیر دولتی جذب نیرو کنند.

مرکز پژوهش های مجلس اعلام کرد: بدهی 44 هزار میلیارد تومانی آموزش و پرورش به فرهنگیان

مرکز پژوهش های مجلس اعلام کرد که آموزش و پرورش 44 هزار میلیارد تومان بدهی به فرهنگیان دارد، رقمی معادل 16 درصد کل بودجه این وزارتخانه درسال جاری.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی در گزارشی اعلام کرد بدهی آموزش و پرورش در سنوات گذشته به خصوص در پرداخت مطالبات فرهنگیان در مجموع حدود 44 هزار میلیارد تومان است که با وضعیت فعلی برآورد بودجه آموزش و پرورش، پرداخت آنها در سال 1403 ناممکن است و مجددا شاهد چالش های گذشته خواهیم بود.

بیشترین بدهی وزارت آموزش و پرورش مربوط به معوقات فوق العاده رتبه بندی نیمه دوم سال 1400 فرهنگیان است. پس از آن بیشترین بدهی مربوط به مابه التفاوت پاداش پایان خدمت و مرخصی ذخیره سال 1400 ناشی از اعمال فوق العاده قانون رتبه بندی است.

شهرداری تهران: نصب تسمه ها روی پل میرداماد ربطی به استحکام پل ندارد

شهردار منطقه 3 تهران گفت: ترک ها مربوط به روکش ستون های بتنی پل میرداماد است و خطرآفرین نیستند.

به گزارش خبرگزاری فارس، تصویری از یکی از ستون های بتنی پل میرداماد تهران در شبکه های اجتماعی منتشر شد که گویی ترک های این ستون بتنی توسط دو تسمه مهار شده است.

شهردار منطقه 3 پایتخت در این خصوص گفت: ایمنی تمامی پل های سطح تهران توسط حوزه معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران به طور مرتب رصد می شود و ما تردیدی در بحث استحکام این پل نداریم.

حمید جوانی افزود: این ترک ها مربوط به روکش ستون های بتنی پل است و خطرآفرین نیستند که امیدواریم این اصلاحات در اولین فرصت انجام شوند.

جوانی، دلیل نصب تسمه روی یکی از ستون های این پل را هم مهار موقت قسمتی از روکش ها عنوان کرد و بیان داشت: نصب این تسمه ها ربطی به استحکام پل ندارد.

وی ادامه داد: البته مدتی است که در بحث زیباسازی اقداماتی را انجام داده ایم و هم اکنون نیز درحال انجام اصلاحاتی از جمله رنگ آمیزی، نورپردازی و برطرف کردن ترک های برخی ستون های بتنی این پل هستیم.