آرشیو شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳، شماره ۲۳۵۷۵
جامعه
۱۰

# پرسه در فضای مجازی

هیچ چیز جای کتاب را پر نمی کند

این تصویر از رهبر معظم انقلاب که همزمان با برگزاری نمایشگاه کتاب تهران منتشر شده است، مورد استقبال و توجه کاربران فضای مجازی قرار گرفت. مهدی جهان تیغی درباره این تصویر نوشت: «در قاب تصویر این کتابخانه ساده، فرهیختگی، علم، معنویت، اهل کتاب و کتاب خوان بودن موج می زند. مجموعه همین عناصر است که طرح و برنامه های جمهوری اسلامی را بر نقشه های پیچیده دشمنانش در منازعات راهبردی، غلبه داده است.»

ایستادگی پای نظام

نیلوفر عباس زاده با انتشار این تصویر از بانوی سالخورده پای صندوق رای در روز گذشته نوشت: «درسته که قدش خمیده شده و دیگه نمیتونه بدون عصا راه بره اما بازم اومده پای صندوق رای تا به دنیا بگه ما همچنان پشت نظام اسلامی ایستاده ایم.»

نهضت تکمیل پروژه های عقب مانده

مینا رشیدی: «از شروع دولت سیزدهم پروژه های زیادی که سال ها خاک می خوردن تکمیل شدن و امروز با سفر آقای رئیسی به قم، قول تکمیل پروژه منوریل که بیش از ده سال نیمه تموم مونده بود داده شد تا این ظرفیت خوب در اختیار مردم قرار بگیره!»

بله، فرق می کند!

نادر غیور: «پوشش صد درصدی فیبر نوری با تجهیزات ایرانی در قم، افزایش مسکن ملی به 71 هزار و بالاخره نوید اتمام پروژه منوریل بعد نزدیک به 15سال وعده و بودجه های تخصیص یافته بلاتکلیف توسط دولتمردان قبلی! بله عزیزان این است فرق دولت مردمی آقای رئیسی با دولت 4 درصدی ها».

عمل به وعده های روحانی و جهرمی

نیک پور: «رئیسی نه تنها به وعده های روحانی عمل کرد، بلکه با افتتاح پروژه فیبرنوری در استان قم، به وعده جهرمی هم عمل کرد!»

استقبال تراز

امید ملایی این تصویر از استقبال مردم شهر قم از رئیس جمهور را به اشتراک گذاشت و نوشت: «استقبال تراز به روایت تصویر».

تبریک ویژه روز دختر

کاربری نوشت: «روز دختر برهمه دختران جغرافیای مقاومت از ایران تا یمن، به ویژه فرزندان شهدا، به ویژه فرزندان شهدای مهاجر (شهدای سلحشور فاطمیون) که پدرانشان در کم شدن سایه اسرائیل دوم (داعش) از سر جغرافیای مقاومت نقش داشتند مبارک. درود و سلام بر دختران جغرافیای چندملیتی و چندمیلیون کیلومتری مقاومت.»

انبارهای پر رژیم صهیونیستی و اشک تمساح بایدن!

الهام عابدینی: «دولت بایدن با ژست بشردوستی از توقف ارسال تسلیحات بیشتر به رژیم صهیونیستی میگه و برای «رفح» اشک تمساح می ریزه. اما واقعیت اینه که این قدر سلاح داده، چه بسا دیگه انبارهای رژیم جا نداشته باشه!»

از شعار تا عمل حقوق بشر غربی

سروش شهریاری: «خوب کانادا هم شروع کرد به برخورد خشن و بازداشت دانشجویان تحصن کننده. دانشجویان دانشگاه کلگری را دارند داخل دانشگاه بازداشت می کنند. نه شیشه شکستند، نه سنگ زدند. فقط بست نشسته بودند. یادآوری: کندا همان جایی است که بارها سر موضوعات مختلف به ایران درس آزادی بیان می داد.»

به داد پوشاک اسلامی برسید

فردوس: «قبلنا فقط برای خودم لباس مناسب پیدا نمی کردم ، از وقتی دخترم تکلیف شده لباس خریدن برای ایشونم معضل جدید شده! اصلا لباس آستین بلند برای دختر 9 ، 10 سال نیست! حالا آستین هیچی، از قد تی شرت ها و بلوزا هم زدن! آخه این کراپ چه چیز سمی بود وارد پوشاک ما شد؟»

گوهری که باید قدر شناخت

کاربری با انتشار این تصویر از محوطه نمایشگاه کتاب نوشت: «این تصویر نمایشگاه کتاب منو به فکر فرو برد. ویل دورانت داره از چیزی صحبت میکنه که ما سال ها داشتیم و به تازگی داره تو کشورمون کمرنگ میشه. چه تلخ که ما داریم به سمت مخالف این نظر درست حرکت می کنیم...»

فراموش شده اما مهم

محمد عنایتی نجف آبادی: «20 میلیون کولر آبی با فناوری یک قرن پیش داریم که اگه با فناوری BLDC جایگزین شه، 10 هزار مگاوات مصرف رو کاهش میده و پایان ناترازی برق در ایران رو رقم میزنه. در دنیای موازی باید بحث روز انرژی ایران حول برنامه جامع و عملیاتی تولید و جایگزینی 20 میلیون کولر آبی بود.»