آرشیو شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳، شماره ۶۰۰۶
استان ها
۱۸

خبر

توسعه فضاهای تفریحی تبریز با احداث 6 شهربازی جدید

دنیای اقتصاد - تبریز - وحیده حاجی محمدیاری: شهردار تبریز از بررسی طراحی و احداث 6 شهربازی در کنار بهسازی امکانات مجتمع تفریحی باغلارباغی در سال جاری با همراهی بخش خصوصی خبر داد. یعقوب هوشیار در یکصد و نود و سومین جلسه شورای اسلامی شهر تبریز اظهار کرد: امسال 6 شهربازی با مشارکت سرمایه گذاران بخش خصوصی و با تکیه بر توان تخصصی شهرداری ساخته می شود. هوشیار ادامه داد: در صورت عدم تمایل سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در این زمینه، شهرداری در دو نقطه شهر اقدام به احداث شهربازی خواهد کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه شهرداری نزدیک به 20 هزار میلیارد تومان در شهر املاک دارد، خاطرنشان کرد: نگاه شهرداری به املاک بیشتر متمرکز بر مولدسازی املاک است و بر همین اساس کمترین تحقق بودجه شهرداری در سال گذشته مربوط به حوزه فروش املاک بود؛ این موضوع در بودجه 1403 نیز مطابق سال قبل پیش بینی می شود. شهردار تبریز خاطرنشان کرد: هر چند در برخی موارد، همچون پروژه های کلان شهری نیاز به فروش املاک احساس می شود ولی نگاه کلان شهرداری حفظ و مولدسازی املاک است.

هوشیار ادامه داد: بانک اطلاعات املاک شهرداری از دوره مدیریت شهری قبلی خالی تحویل گرفته شده بود و با تلاش دست اندرکاران اکنون سامانه یکپارچه اطلاعات املاک و مستغلات شهرداری یکی از سامانه های قوی و غنی به شمار می رود. وی تصریح کرد: بیشتر مزایده های شهرداری در خصوص املاک به فروش منجر نشده است چرا که در شرایط فعلی خرید و فروش املاک رونق چندانی ندارد؛ از طرف دیگر سیاستگذاری شهرداری مولدسازی املاک بوده و انتظار درآمد از فروش املاک ندارد.

راه اندازی آزمایشی خط پردازش زباله در قائمشهر

دنیای اقتصاد - ساری: خط پردازش زباله قائمشهر به صورت آزمایشی راه اندازی شد. در این مراسم، مفید اسماعیلی، عضو شورای شهر قائمشهر گفت: طبق توافقات؛ پیمانکاری که نسبت به نصب خط پردازش اقدام کرده تا سه ماه آموزش های لازم را به مهندسان ارائه می دهد تا اگر دستگاه دچار نقص فنی شد آنان هم بتوانند نسبت به نقص دستگاه اقدام کنند. وی تصریح کرد: قرار بر این است که نسبت به وضعیت زباله تجزیه و تحلیلی درمورد بازیافت و تبدیل به کود داشته باشیم و اینکه چه میزان از زباله تبدیل به کود و چه میزان بازیافت می شود.

عضو شورای شهر قائمشهر گفت: خواهشمندیم تفکیک زباله از مبدا توسط شهروندان آغاز شود تا ضمن حفاظت از محیط زیست به بازیافت پسماند نیز کمک شود. وی در ادامه با اعلام اینکه طرح تصفیه خانه تا چهار ماه آینده به بهره برداری می رسد، گفت: مشکلی در پروژه لندفیل وجود ندارد و خاکبرداری در حال انجام است. اسماعیلی به خرید زمین در اطراف این سایت اشاره کرد و ادامه داد: برای خرید زمین نامه نگاری توسط شهرداری، فرمانداری و دادستانی صورت گرفته است که در صورت خرید زمین، چرخه خط پردازش کامل و سالن کمپوست هم ایجاد می شود. محل انباشت زباله قائمشهر با سال ها قدمت در حاشیه جاده قائمشهر به کیاکلا و در نزدیکی روستای دیوکلا سفلی واقع شده است. بر اساس آمارهای رسمی، روزانه 230 تن زباله از قائمشهر جمع آوری و در محل دفن زباله روستای دیوکلا سفلی انباشته می شود.

آرامستان اصفهان 40 ساله شد

دنیای اقتصاد - اصفهان: مدیرعامل سازمان آرامستان های شهرداری اصفهان از هوشمندسازی آبیاری 50 هکتار از فضای سبز باغ رضوان طی دوسال گذشته خبر داد و گفت: باغ رضوان با 160 هکتار فضای سبز و 122 هزار درخت و درختچه، از مهم ترین ریه های تنفسی شرق شهر اصفهان به شمار می رود. به گفته علی حاجیان در مراسم چهلمین سالگرد تاسیس این آرامستان؛ باغ رضوان در 160 هکتار فضای سبز و 122 هزار درخت و درختچه، از مهم ترین ریه های تنفسی شرق شهر به شمار می رود و سالانه بالغ بر 7 میلیون نفر زائر به آن رفت وآمد دارند. وی افزود: طی دو سال گذشته، روند کفن ودفن در باغ رضوان تغییر کرد و در زمینه رعایت شرعیات و احکام کفن ودفن، رتبه نخست کشور را در میان آرامستان ها کسب کردیم.

در زمینه توسعه و هوشمندسازی نیز پروژه هایی همچون هوشمندسازی آبیاری 50 هکتار از فضای سبز در آن اجرا شد.او اضافه کرد: ساخت نمازخانه به وسعت 200 متر و چند چشمه سرویس بهداشتی در فاز سوم و مانیتورینگ تاسیسات و دوربین های مداربسته باهدف تامین ایمنی محیط و نظارت مستمر، از دیگر پروژه های حوزه توسعه و هوشمندسازی است. مدیرعامل سازمان آرامستان های شهرداری اصفهان ساخت منبع 55 هزار مترمکعبی آب در باغ رضوان را از مهم ترین پروژه های سازمان آرامستان ها در حوزه محیط زیست و انرژی دانست و گفت: با اجرای این طرح به راحتی قادر به آب رسانی به سایر بخش ها خواهیم بود. وی ادامه داد: استحصال آب های سطحی از دیگر طرح های اجراشده در باغ رضوان است که با اجرای آن قادریم تمامی آب ناشی از نزولات جوی را در استخرهای بزرگ ذخیره کنیم. حاجیان با اعلام اینکه نصب پنل های خورشیدی با ظرفیت تولید 550 کیلووات برق در باغ رضوان، از دیگر پروژه های سازمان است، خاطرنشان کرد: این پنل ها حدود 45 درصد مصرف برق باغ رضوان را تامین می کند.