آرشیو شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳، شماره ۶۷۶۲
سیاسی
۲
گزارش

انتشار جزئیاتی از دیدار رئیس اقلیم کردستان با رهبر انقلاب

هفته نامه «خط حزب ا...؛ نشریه مکتوب دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب اسلامی»، جزئیاتی از دیدار اخیر آقای «نیچروان بارزانی»، رئیس اقلیم کردستان عراق با حضرت آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی را که روز دوشنبه 17 اردیبهشت برگزار شده بود، منتشر کرد.

بنا بر این گزارش، رهبر انقلاب اسلامی در این دیدار ضمن تاکید بر نزدیکی رابطه مردم ایران با کردها، به آقای بارزانی گفتند: ما، میان خودمان و جامعه کردی چه در ایران، چه در عراق از هر ملت دیگری نسبت نزدیک تری می بینیم؛ آنها جزو ما هستند.

در حاشیه دومین سفر استانی رئیس جمهور به قم انجام شد

گزارش به مراجع

دومین سفر استانی رئیس جمهور به قم انجام شد و اعضای هیات دولت ضمن پیگیری روند اجرای مصوبات دور نخست، بهره برداری از طرح های اقتصادی و عمرانی و دیدار با مردم قم، دیدارهایی نیز با جمعی از علمای قم داشتند. حضور در دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی، دفتر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و گفت و گو با جمعی از علما، فضلا و اعضای دفتر رهبر انقلاب ازجمله برنامه های جنبی این سفر بود. رئیس جمهور در این دیدارها ضمن استماع دیدگاه های حاضران و پاسخ به برخی سوالات و نکات مطرح شده، به تشریح برنامه ها و اقدامات دولت در دو سال و نیم گذشته در مواجهه با مشکلات و دشواری های اداره کشور در آغاز به کار دولت مردمی و تبیین دستاوردهای دولت در حوزه های مختلف پرداخت و در نخستین دیدار با حضور در بیت آیت الله العظمی شبیری زنجانی، از توجهات معظم له نسبت به دولت و طلب دعا، استماع آرا و نظرات مراجع تقلید تشکر کرد. رئیس جمهور در این دیدار صمیمانه، ضمن ارائه گزارشی از اوضاع کشور، خواستار تداوم دعای خیر و رهنمودهای ایشان به دولتمردان شد.

طلب توفیق برای دولت

آیت الله شبیری زنجانی نیز در این دیدار برای موفقیت دولت در انجام امور کشور و تداوم خدمت به مردم از خداوند متعال طلب توفیق کرد.

تقدیر از دولت مردمی به خاطر پیشرفت

آیت الله العظمی سبحانی در دیدار با اعضای هیات دولت، از تلاش های بی وقفه و خالصانه دولت مردمی برای بهبود وضعیت کشور، سفرهای استانی سیدابراهیم رئیسی را نمود برجسته این تلاش ها توصیف و تصریح کرد: تلاش ها و سفرهای استانی دولت مردمی تاثیر جدی و قابل توجهی در تسریع روند پیشرفت کشور و از جمله تغییر ملموس وضعیت استان قم داشته است.

تاکیدبر همگامی مسئولان با مردم

دیدار رئیس جمهور با آیت الله نوری همدانی از دیگر برنامه های روز جمعه بود و آیت الله العظمی نوری همدانی در این دیدار خدمت به مردم و تلاش برای رفع مشکلات و دغدغه ها و تامین مطالبات آنان را از بهترین و با ارزش ترین کارها دانست و بر اهمیت تلاش برای مهار و کاهش تورم و ارتقای شاخص های رفاه عمومی تاکید کرد. ایشان بر اهمیت هم صدایی و هم گامی مسئولان با مردم تاکید و آن را رمز پیشرفت کشور دانست و افزود: اگر مردم احساس کنند که مسئولان مثل آنها زندگی می کنند، مشکلات مسیر پیشرفت کشور را راحت تر تحمل می کنند.

تمجید از «وعده صادق»

سید ابراهیم رئیسی در ادامه برنامه های دومین سفر دولت مردمی به استان قم در بیت آیت الله جوادی آملی حضور یافت و با ایشان دیدار و گفت وگو کرد. رئیس جمهور در این دیدار از اقدامات دولت برای توانمندسازی اقشار کمتر برخوردار و رفع فقر در عین حفظ کرامت مردم، کاهش نرخ بیکاری، افزایش تولید و کاهش فقر گزارشی ارائه کرد. رئیسی با اشاره به عملیات وعده صادق گفت: تدابیر اتخاذشده در انجام عملیات وعده صادق، موجب هماهنگی حداکثری میان میدان، دیپلماسی و رسانه و تحقق کامل اهداف این عملیات شد و مردم نیز با هر سلیقه ای از این حرکت غرورآفرین تمجید کردند. آیت الله جوادی آملی نیز در این دیدار، ضمن تقدیر از تلاش های دولت در بخش های مختلف، بر لزوم افزایش تولید و بهره برداری بهینه از ذخایر و منابع ثروت آفرین کشور در اداره امور جامعه و توجه مضاعف به کرامت مردم در عین رفع دغدغه های معیشتی آنها تاکید کرد. وی در بخش دیگری از بیانات خود، عملیات غرورآفرین وعده صادق را موجب افتخار دانست و تصریح کرد: این اقدام همراه با عقلانیت انجام شد.

رای مثبت مجمع عمومی سازمان ملل به عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل

قطعنامه کشورهای گروه عربی درباره عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل در مجمع عمومی سازمان ملل متحد (UNGA) با 143رای مثبت تصویب شد که به فلسطین حقوق و امتیازات ویژه ای می دهد و از شورای امنیت می خواهد درخواست فلسطین را برای تبدیل شدن به یکصدو نودو چهارمین عضو سازمان ملل به طور مطلوب بازنگری کند. پیش نویس قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل درباره عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل با 143 رای موافق، 9 رای مخالف و 25 رای ممتنع به تصویب رسید.